Joeri de Man
LED there be light
Ik ben nu opzoek naar een stappenmotor. Maar wat merk ik, naarmate de prijs minder word geld dat ook voor de info.
http://www.vandijkenelektronica.nl/site/index.php?action=product&c…
Ik kan dus echt niet vinden wat de koppel van deze motor zou zijn. En dit is niet de enige website, ook reichelt ontbreekt het hier aan.
Punten die belangrijk genoeg zijn om te vermelden zijn:
- soort
- voltage
- vermogen
- weerstand
Kan iemand me vertellen of ik iets over het hoofd zie of dat er gewoon te weinig word verteld.
Ik moet er namelijk 1 hebben van minstends 0,016 Nm en zo goedkoop mogelijk natuurlijk.
T.Assies
Ik zie dingen die je nooit voor mogelijk hield. Ik maak ze mogelijk. Ik kan je pijn en lijden laten zien. In tegenslag vind ik hoop, in de verhalen die ik hoor inspiratie. Ik kan je veel vertellen. Wat ik doe? Ik ontdek. Mijn wereld is jouw wereld.
Hallo,
ik heb diezelfde steppers ook geberuikt.. Gegevens heb ik er niet van maar het zijn unipolaire en ze werken met spanningen rond de 5 volt.. (met hogere spanning ook nog trouwens) Koppel is niet heel groot maar als ik het zo hoor voor jouw toepassing groot zat! Staphoek zal iets van 2 graden zijn oid.
Aansturing: Blauw - Rood - Oranje - Wit
zeg ik uit mn hoofd 
[Bericht gewijzigd door T.Assies op ]
Joeri de Man
LED there be light
Ja die volgorde heb je goed. 
Maar kan je me vertellen hoe je hem hebt aangesloten, 1 spoel tegelijk of 2.
Want ik vind de koppel niks, nouhja ik moet hem ook nog aansluiten om de kracht echt te testen.
T.Assies
Ik zie dingen die je nooit voor mogelijk hield. Ik maak ze mogelijk. Ik kan je pijn en lijden laten zien. In tegenslag vind ik hoop, in de verhalen die ik hoor inspiratie. Ik kan je veel vertellen. Wat ik doe? Ik ontdek. Mijn wereld is jouw wereld.
hmm gewoon als een normale unipolaire motor. De 2 bruine draden aan de plus of min en de andere draden 1 voor 1 aan de andere polariteit
Joeri de Man
LED there be light
Winding 1a 1100110011001100110011001
Winding 1b 0011001100110011001100110
Winding 2a 0110011001100110011001100
Winding 2b 1001100110011001100110011
Dit is hoe ik hem nu aansluit.
Ik gebruik op dit moment een 4017, dat werkt als je 1 winding tegelijk aansluit.
Noujah ik heb hem net uitgetest, met 1 spoel tegelijk.
Dan heeft die veel te weinig kracht
.
je vinger er tegenaan, en hij stopt al. Of zou ik iets verkeerd doen?
Ik ga die andere motor ook maar kopen denk ik. die kost 7,50 maar daarvan ben ik zeker dat die sterk genoeg is