hoi mensen ik heb al eens een robotje gemaakt dat infra rood zoekt maar eens gemaakt vindt ik het zowat nutteloos. Nu ben ik op zoek naar leuke ideetjes voor een nieuw robotje dat wel nuttig kan zijn ofzo ??
post maar al jou ideetjes
greeets

een robot is geheel onnuttig.

iedeetjes:

draadloze parallele poort besturing
grijpers en armen om iets op te kunnen pakken
video camera die je op de pc kan zien
waterpistool
lucht waarmee je mensen aan het schikken maakt
automatisch oplaad systeem
draadloze telefoon opnemer
plantenwatergever
grasmaaier
post ophaler

fantaseer zelf maar verder:P

wat dacht je van een robotgestuurde grasmaaier?
of een cnc machine?
of een robotgestuurde stofzuiger?

greetzz jens
11 jaar

Een simpele, maar altijd leuke koffie-roer-robot?
Een automatische-mooie-figuren-tekenaar.. (hoe heet zo'n ding nou.. lisalou? )

Of een robot de bladzijden van een boek omslaat.
Je klemt de robot dan vast aan de kaft van het boek.

NVR4ever.

hmmm, dat kan niet gezond zijn voor die pagina's :p

een grasmaaier lijkt mij het leukste en handigste idee http://users.telenet.be/TimVenSigi/ps/img/smilies/yes.gif

Dat klopt wel maar het is wel leuk om te maken. (Hoop ik...).

Op 1 juni 2006 19:33:51 schreef masterveecee:
hmmm, dat kan niet gezond zijn voor die pagina's :p

[afbeelding]

Met een zuigertje moet dat bladzijde omslaan wel gaan lukken.
een stang met geleider(printer) die als een VU meter heen en weer gaat om ook grote atlassen om te kunnen slaan. :x

ja, op die manier wel, maar ik vind het vrij nutteloos ^^

Mischien een robot die door een kamer rijdt (zonder ergens tegen aan te botsen) en die alle kleine ijzeren voorwerpen zoals spijkertjes, schroefjes, componenten, stukjes soldeertin etc. opraapt

je kunt een m&m sorteer machienjte maken, met een grijper die ze per kleur in een bakje doet...mocht je eens zin hebben in alleen rode m&m's...

het bouwen van robot's leert je gewoon een en ander over sensoren en geinige mechanische aspecten, als je bijvoorbeeld een biped maakt, ook leuke software om het dingetje te laten lopen.

@ madthijs flabber.nl???? een robot die naar de koelkast rijd bier haal er naar je brengt en de dop er af draaid>:)

@ibanezman1990 flabber.nl? ???

je kunt er ook eentje maken die je goudvis iedere dag voorziet van het juiste portie voer...

ja net als in home alone:) Of gewoon een lamheidsrobotje die een dagelijkse taak vervangt.

Of een theekook robotje dat bij een temp van 100C er een zakje in doet, die een bepaalde tijd laat wiebelen en dan 'ping' doet.

Geen gein maar bekijk deze dan maar eens.
http://www.motoman.com/products/nonindustrial/robobar.htm

Linksonder links naar video's

Maar toch ibanezman1990 je moet het nog wel zelf halen.
Jammer.

[Bericht gewijzigd door Belleblaas op ]

misschien een robotje dat je ergens laat rondrijden en later een planetje van het huis kan doorsturen naar de computer of zelf kan tekenen

of gewoon een robot dat je volgt ? altijd leuk, vooral als je (neerwaartse) trappen moet nemen of hij van tijd tot tijd een geluidje maakt

Ook compleet zinloos: datamining op een parkeerplaats bij een station. Robo met vision: kentekens lezen, orientatie bekijken en positie registreren en dan kijken wat het parkeergedrag is van de mensch

hm, ziet er wel tof uit die bar. maar of ik nou grag zoiemand achter de bar in de kroeg wil hebben staan weet ik nog niet....
ben zelf bezig met de software voor een robot dat zelf objecten ontwijkt en een vaste zigzag route afloopt zonder ergens tegen aan te komen. beetje groter uitvoeren en zowaar, daar krijgen we de stofzuiger of de grasmaaier.
maar zo klein kan hij ook wel handig zijn. over de vloer laten rondrijden met een elektromagneet en dan zodra er iets aan zit gekleeft dat hij het in een bakje achter zich 'gooit'. nuja, ideeen genoeg en ik heb nog geeneens een goede picprogger.

Ik loop al enige tijd ontwerpschetsen te maken en voorbereidende schakelingen te bouwen met bijbehorende software voor een robotje die een ingebouwde metaaldetector heeft. Bij het vinden van een non-ferro metaal spuit de robot een beetje kalk op de bodem en vervolgd zijn pad. Overigens orienteert hij zich via 4 op de hoeken van het veld gepositioneerde IR signaalgevers.
Heb berekend dat ik zo een veld van 100 X 100 meter 4 keer zo snel kan onderzoeken vanuit mijn luie stoel. Tip, gebruik grote wielen (fietswielen) zodat je niet veel hinder ondervind van oneffenheden in het terein.

VEEEEEEEEEEEEEL LEDjes is ook leuk

een buitenmat van ledjes met hot glue laagje eroverheen en onder wel veel lijm halen dan heb je een rubberen ingegoten mat :) die je ver nog kan zien :)

Op 12 juli 2006 20:52:02 schreef Kevinoud:
een buitenmat van ledjes met hot glue laagje eroverheen en onder wel veel lijm halen dan heb je een rubberen ingegoten mat :) die je ver nog kan zien :)

Dan heb je niet echt het effect van een deurmat maar eerder een antislip mat voor in de douche ofzo :)

Wat ga je doen als er een serieschakeling ledjes doorbrand om wat reden dan ook?
(Ik kreeg hier al veel commentaar op)

[Bericht gewijzigd door High-Voltage op ]

waarom heb je dat ook dichtgelijmt

btw de ledjes gewoon iets minder geven 3,7Volt ipv 3,8 gaat prima op 3,6 branden ze al fel zat mijnes dan :)

Op 12 juli 2006 21:02:20 schreef Kevinoud:
waarom heb je dat ook dichtgelijmt

Om de draadjes vast te houden :+