hallo,

ik heb een robotbouwpaketje inelkaar gezet(escape robot velleman). als hij en opstakel ziet dan voert hij een antal stappen uit zodat hij er om heen gaat. Ik dacht als ik er een magnetje onder zet dan raapt hij alle ijzerdraadjes op als je klaar bent met solderen. Maar dan gaat hij weg van de blek waar de ijzerdraadjes liggen.

dus mijn vraag is weet iemand hoe ik hem op een bepaalde plek kan laten rijden zonder dat hij een anderen kan op gaat. maar er moet al het kan geen muur staan

Whahaha, Dat is wel een gevalletje extreme luiheid :P

Noem me vreemd, maar ik gebruik daar een blik en veger voor ( daar ruim je ook tin mee op, die blijft niet aan een magneet hangen namelijk )

Dit is hem:
http://www.velleman.be/product/view/?lang=nl&id=355088
Misschien kan je hem blind maken door zijn 'ogen' met zwarte tape dicht te plakken.

robots zijn gemaakt voor vervelende klusjes te doen. toch?????????

als je hem blind maakt dan gaat hij alle kanten op en botst overal tegen aan, want dan ziet hij altijd een hindernis.

Vergeet niet wat sine zei! Een magneet trekt geen tin aan.

mss de ogen in de magneet bouwen, gaatjes boren in de magneet bijv.
Wel een flinke magneet gebruiken, een neodyium ofzo.

edit: tis een robot met knoppen, dat wist ik niet. Mss ergens een vertraging inbouwen ofzo?

[Bericht gewijzigd door ceesietopc op ]

Extra funktie?
Tin sorteren uit ijzerdraad (of eigenlijk andersom).

het gaat bij mij om dat hij gewoon wat nutigs doet. want nuo rijd hij aleen maar rond.

zo te zien gebruikt hij IR, dan mag je de ogen zo dichtplakken, maar rijdt ie wel overal tegenaan. Of gewoon een muurtje rond je werkplek zetten. Of gewoon zelf een magneet in de hand nemen en even woesj woesj doen en dan klaar zijn:)