PCB

Zou het niet handig zijn als de PCB op dit site zouden staan ?
Omdat er toch wel iemand deze schema's maakt op een mooi printje, en dan zou iedereen plezier van hebben en van kunnen leren om PCB te tekenen.

Linux is like a wigwam. No windows. No gates. Just an Apache inside.

En wie moet dan voor die PCB gaan zorgen?

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Daarmee dat ik zei "Omdat er toch wel iemand deze schema's maakt op een mooi printje" dus is er een eerste PCB layout
en dat deze persoon die dan kan uploaden .
Zo dat anderen deze dan kunnen Downloaden.

Groeten David

Linux is like a wigwam. No windows. No gates. Just an Apache inside.
High met Henk

Special Member

probleempje D-Work, iedereen heeft een andere behuizing of het schema maakt deel uit van een andere grotere schakeling. Er zijn maar weinig mensen hier die alleen 1 knipper led maken, vaak volgen er aanpassingen of aanvullingen op deze schema's dan heb je dus niets aan een PCB layout

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Even voor de luisteraars...

over welke PCB gaat het?

Ik begrijp dat dit over alle schakelingen gaat, maar ik kan het mis hebben.

Op 19 februari 2003 20:29:36 schreef Rob Keij:
Even voor de luisteraars...

over welke PCB gaat het?

Ik begrijp dat dit over alle schakelingen gaat, maar ik kan het mis hebben.

Ja, over alles schema's die er op de site staan.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

tja nou als iemand een pcb beeft gemaakt van een schakeling kan je die er allicht bij zetten. Ik heb zo ook dankbaar gebruik gemaakt van de pcb van de picprogger. Deze stond alleen in een bepaald topic waar ik dan eerst heel lang naar moest zoeken.

Ik denk niet dat veel mensen zin hebben om speciaal voor alle schakelingen pcb's te gaan maken, maar als ze er al zijn en de maker wil zijn creatie delen, waarom niet?

ik denk trouwens dat er ook heel veel (vooral kleine) schakelingen zijn waarbij een pcb echt onzin is. ik kijk hier ff (willekeurig) naar een potplantvoeler zoals er wel meer schakelingen zijn waarbij het echt totale waanzin is om een pcbtje te maken.

Weer terug bij de leukste hobby in het universum

Op 19 februari 2003 21:24:21 schreef Pixie:

Ik denk niet dat veel mensen zin hebben om speciaal voor alle schakelingen pcb's te gaan maken, maar als ze er al zijn en de maker wil zijn creatie delen, waarom niet?

Dat bedoelde ik ook, maar Pixie heefd het iets beter verwoord

Linux is like a wigwam. No windows. No gates. Just an Apache inside.

over pcb's gesproken bij die LM 317 mini voeding staat wel een pcb maar geen schema is er wel een geweest of???
P.S. ik vind het wel een goed idee

[edit] ik ben wel bereid om er wat te maken als iemand anders ze kontroleerd!! ik heb toch niks te doen!!

[Bericht gewijzigd door bart II op donderdag 20 februari 2003 14:43:16

elmowww

Golden Member

ik heb ook wel een paar layouts, de picprogger bv... ookal opgebouwd en getest, dus layout is ok

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

Ook zit men te houden met welke componenten er worden gebruikt als men zegt ik wil at componenten gebruiken die thuis liggen, dan is de kans groot dat de componenten een ander formaat hebben ( andere behuizing ).

Persoonlijk denk ik dat je als je iets wil gaan maken, dat je dat ff laat weten er is altijd wel iemand die het gemaakt heeft, en je kan vertellen welke componenten hij heeft gebruikt, vervolgens stuurt die jouw de layout, dan ben je toch ook klaar.

grtz

Bob