ik kom hier in mijn leerboek het woord sensorbewaking tegen, wat wil dit eigenlijk zeggen ? Is niet echt 'n schoolvraag maar in het boek zelf staat het niet uitgelegd (boek Watt met elektriciteit deel 2)
Vriendelijke groeten
ik kom hier in mijn leerboek het woord sensorbewaking tegen, wat wil dit eigenlijk zeggen ? Is niet echt 'n schoolvraag maar in het boek zelf staat het niet uitgelegd (boek Watt met elektriciteit deel 2)
Vriendelijke groeten
Google is je vriend, maar misschien kan je het ook met je logisch redeneervermogen.
Je kent een sensor (das iets dat een of andere grootheid, temperatuur bijvoorbeeld, meet). Bewaking ken je ook, das iets in de gaten houden, kijken of het binnen zijn limieten blijft (in deze context).
Dus het met sensoren bekijken of bepaalde grootheden binnen hun grenzen blijven (bijvoorbeeld een motor niet te warm wordt) is sensorbewaking. De uitvoer daarvan kan vanalles zijn, van een klein rood lampje tot SMS-berichten naar de GSM van de onderhoudstechnicus van dienst.
het is wat het woord zegt. Bewaken met sensoren. Sensoren krijgen informatie binnen en die verwerkt ie. Denk ff van die bewegingssensoren
Moderator
En sensoren met een 4-20mA uitgang: bij kabelbreuk-> 0mA = storing
Dat kan maar ook wat Mistral zegt: dingen bewaken met behulp van sensoren. In welke context staat het er?
[Bericht gewijzigd door GJ_ op 12 juni 2006 20:39:27
typ op google sensorbewaking in en je krijgt niks nuttigs. Daarmee dat ik maar met m'n vraag naar hier kwam.
Het staat in de context van "temperatuurschakelaar met geïntegreerde sensorbewaking."
Alvast bedankt voor de moeite
Moderator
Dat zou dan wel eens een ingebouwde 4-20mA omvormer kunnen zijn.
Ik begrijp de vraag steeds minder. De bewoording zegt al voldoende als je een beetje boeren verstand hebt tenminste.
Sensor-bewaking, bewaking met een sensor.
als het hele woord aan elkaar geschreven niet goed googled dan probeer ieder woord appart.
Maar ook de sensor kan bewaakt worden, dus is de vraag wil je iets bewaken met een sensor of wil je de sensor bewaken
Op 12 juni 2006 20:48:18 schreef Black_Dragon:
typ op google sensorbewaking in en je krijgt niks nuttigs. Daarmee dat ik maar met m'n vraag naar hier kwam.Het staat in de context van "temperatuurschakelaar met geïntegreerde sensorbewaking."
Alvast bedankt voor de moeite
Ik heb hem ingetypt, en binnen 5 seconden wist ik dat ik mijn gevoel mocht volgen (zie mijn vorige post).