piezo ontsteking

Ik heb een klein vraagje voor school wat ik moet weten?
ik heb uit een aansteker en piezo ontsteker gehaald. Maar nu is het probleem dat wij van zoon ontsteker alles moeten weeten, dus welke frequentie zend ie uit met welke spanning en tijdsduur.
er komen 2 antennes aan oftewel aan de aansluit punten. de bedoeling is dat we via die antennes het signal wat er uit de piezo komt versturen naar een apperaat dat dan in stapjes in weerstand toeneemt. dat apperaat is iets wat we sinds kort hebben uitgevonden en nergens bekend is.
Door de data van de piezo te weten kunnen wij verdere metingen eraan doen voor onderzoek hoe het nou precies zit
alvast bedankt

Frederick E. Terman

Honourable Member

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

come on....
hetgene wat je maakt is een VONKENZENDER! die zendt OVERAL uit van de LG tot de UHF als je dus geen afstemkring gebruikt (en dan is ie nogsteeds erg breedbandig)
een piezo vonkzender zendt dus niet op een specifieke frequentie uit.
ook verschilt de spanning, tijdsduur en de stroom enorm per model!
doe ZELF eens wat meer moeite, vraag het conrad bijvoorbeeld die hebben piezo elementjes te koop.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Yeah, right.

http://www.circuitsonline.net/forum/view/34768/1/piezo

Ik snap best dat je het niet gelooft nu, oudere leerlingen hebben zoon anderhalf jaar geleden zelf chipjes gebakken met mijn docent, en die had ze aan ons gegeven en zij kijk maar is wat je ermee kunt. Ik had um voor de lol aan de ohm meter gehangen om gewoon is te kijken wat ie aangeeft. En dat was en zeer lage weerstand. Er kwam toen iemand langs van me klas met een piezo aansteker. darmee zat ie te kloten. toen ie een paar keer ze aansteker had gebruikt was de weerstand aanzinelijk hoger dan eerst met bijna 1 Kohm. Darom zijn we het verder aan het onderzoeken hoe dat nou zit. Maar in ieder geval bedankt voor de tips.