maar even een nieuw topic, in mijn andere topic zijn er nu al genoeg dingen gevraagd door mij, en dit hoort er dan weer wel bij, maar is voor mij het makkelijkst om in een ander topic te doen (mag in het andere topic wel op die gestelde vragen daar nog steeds geantwoord worden trouwens).

iig, ik wil een feedback destroyer maken, omdat ik nu een verschrikkelijk simpel lm741 microfoon versterkertje gemaakt.

maar ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken, een search via google leverde geen schemaatjes op, en ook enig ander research naar het rondzing effect gaf zo geen mogelijke oplossing.

makkelijkste leek mij om een bepaalde frequentie domweg niet door te laten (de feedback frequentie dus) maar zeker niet de beste..

rondzingen vermijden is heel lastig, als je kringversterking groter is dan 1, heb je meestal altijd wel ergens een fasedraaing van 360' en dan gaat het hle zaakje aan het toeteren. De enige oplossing die ik ken is moduleren op een hoge frequentie, en dan demoduleren met dezelfde frequentie plus een paar herz. Dan schuift het hele frequentie spectrum een paar herz op, en dan is de rondgaande frequentie nooit meer 1.

Op 29 juni 2006 18:33:59 schreef LaStei:
rondzingen vermijden is heel lastig, als je kringversterking groter is dan 1, heb je meestal altijd wel ergens een fasedraaing van 360' en dan gaat het hle zaakje aan het toeteren. De enige oplossing die ik ken is moduleren op een hoge frequentie, en dan demoduleren met dezelfde frequentie plus een paar herz. Dan schuift het hele frequentie spectrum een paar herz op, en dan is de rondgaande frequentie nooit meer 1.

oei, dat gaat dus erg lastig worden?
nouja, ik zal is aan het testen slagen, als ik de antwoorden heb in mijn andere topic, hoe erg het rondzingen hier is, en hoe ik het een beetje kan vermijden.

elektuur heefd een boek "Bouw je eigen sound: Pop en Rock"

Daar staan een schema en print layout in voor een feedbck killer(heet ook zo die schakeling)

Voor het boek moet je ff naar de bieb denk ik. Ik heb mijn boeken gister weggebracht waaronder deze (€10,75 boete:()

Op 29 juni 2006 20:31:24 schreef Ibanez:
elektuur heefd een boek "Bouw je eigen sound: Pop en Rock"

Daar staan een schema en print layout in voor een feedbck killer(heet ook zo die schakeling)

Voor het boek moet je ff naar de bieb denk ik. Ik heb mijn boeken gister weggebracht waaronder deze (€10,75 boete:()

wow, hoe lang heb je daarmee gewacht, 4 jaar ofzo :s.

iig geval, ik zal is ff kijken of ik zoiets kan vinden, of dat iemand hier zo aardig zou willen zijn om het schema (mits het voor dit doeleinde de moeite waard is) te sturen.

1.5 maand 4 boeken en 3 tijdschriften

Op 29 juni 2006 20:45:02 schreef Ibanez:
1.5 maand 4 boeken en 3 tijdschriften

whoops :+.

nouja, iemand met simpele schemaatjes zou ik dankbaar zijn, verder zit ik ook nog steeds te wachten op antwoorden in mijn andere topic
het spulletje zou deze week af moeten zijn, zodat ik het voor volgende week woensdag allemaal in gebruik kan nemen.

Hmmmf, dode spin ;) Ga maar gouw printen etsen;)

Op 29 juni 2006 20:55:14 schreef Ibanez:
Hmmmf, dode spin ;) Ga maar gouw printen etsen;)

topicje lezen, was enkel om te oefenen, maar als je daarover wilt praten, ook in dat topic reply'en plz.