Siemens logo

Hallo,

Op school zijn we bezig om een volledig automatische bascule brug te maken. Dit doen we met de Siemens Logo. het hele programma is geschreven maar als we het programma draaien dan doet de laatste (van de 4) uitbreidingen het niet. Op de site van siemens staat dat je max 40 in-uitgangen kan gebruiken.
We gebruiken 13 ingangen en 20 uitgangen. dan zou het toch moeten kunnen ?

iemand ervaring hiermee of iemand die hier iets meer over kan vertellen ?

Alvast bedankt,

Theo

Interface for the connection of expansion modules, up to 24 digital inputs, 16 digital outputs, 8 analog inputs and 2 analog outputs can be addressed.

Hier staat wat anders= rechtstreeks gecopieerd van de Siemens site.

Maximaal 16 digitale uitgangen dus.
Kun je oplossen met nog een Logo erbij en een slim programma, zorg er voor dat de logo´s van elkaar weten of ze in de lucht zijn, 2 I/o extra nodig dus.

[Bericht gewijzigd door morc op vrijdag 30 juni 2006 11:29:10

Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!
GJ_

Moderator

Met zoveel uitbreidingen is een PLC goedkoper.

En makkelijker en overzichtelijker te programmeren...

Op 30 juni 2006 10:45:05 schreef Theo 1:

Op school zijn we bezig om een volledig automatische bascule brug te maken.

Doe je MTS op het radius college in breda?

Natuurlijk zou een PLC veel beter zijn in dit geval, maar daar hebben ze al niet voor gekozen, waarschijnlijk wat logo`s op de plank en thats it, in ieder geval het gaat niet lukken met een logo, dus of twee van die of inderdaad beter een PLC.

En btw. hoe is het programma geschreven, op papier alleen?
Mijn versie van logosoft (de nieuwste) vreet niet meer dan 16 outputs.

[Bericht gewijzigd door morc op zaterdag 1 juli 2006 21:45:01

Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!

Hoe ziet de hardware er uit?
Welk type logo heb je (en welke uitbreidingen)?
Misschien dat 't mogelijk is om die in/uitgangen slimmer te combineren.
Zoek eens uit of het mogelijk is via de software te kiezen of je hem als ingang of uitgang gebruikt (ik bedoel dus, is het mogelijk om hem afwisselend als ingang en uitgang te gebruiken?).
Kortom, kijk eens of je op I/O kunt besparen door de goocheldoos open te trekken.

"What are we going to do tonight, Brain?". "Same thing we do every night, Pinky: try to take over the world!"
GJ_

Moderator

Op 3 juli 2006 16:57:30 schreef No_Brain:Zoek eens uit of het mogelijk is via de software te kiezen of je hem als ingang of uitgang gebruikt (ik bedoel dus, is het mogelijk om hem afwisselend als ingang en uitgang te gebruiken?)...
...goocheldoos open trekken

Bij een LOGO gaat dit niet. En maximaal 16 uitgangen is dus een keihard gegeven. Daar helpt geen toverij aan;-)

Ik bedoelde dat je misschien op een andere manier minder uitgangen nodig hebt en toch het zelfde kan bereiken.

"What are we going to do tonight, Brain?". "Same thing we do every night, Pinky: try to take over the world!"