Help!!
Is er iemand die ervaring heeft met RF seriele communicatie.
Ik heb een simpele RF TX en RX gekocht bij Conrad (artikel 130428-44)en daarmee een testcircuitje gebouwd op m'n breadboard. Tot daaraan toe ging alles nog goed. ik heb vervolgens mijn COM poort aangesloten op de TX en RX zodat ik een echo krijg. Dit werkt perfect.
Nu wil ik alleen de volgende stap nemen en 2 computers en 2 verschillende voedingen gaan gebruiken. De 2 computers aansluiten op hetzelfde breadboardje (1 voeding) werkt nog als ik de aardes doorverbind (COM-poort pin 5). Maar wanneer ik 2 verschillende voedingen toepas is er geen enkele reactie meer.
Kan iemand me misschien vertellen in welke richting ik het moet zoeken want ik zou het niet meer weten?
Alvast bedankt.
Lars
Benm
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design
Lijkt me toch dat je het in de HF moet zoeken, wellicht is er geen verbinding met een antenne, of kunnen de units om een andere reden elkaar niet 'horen'?
RX/TX werkt toch alleen maar als aarde is aangelegt? Hiet moeten dus idd dezelfde aardes aan te pas komen (daarom werkt het met 1 voeding wel) je zou eigenlijk ook die aarde draad moeten verznden met die RF zender.
Communicatie is toch alleen maar mogelijk als er 2 draaden worden gebruikt. Dus moet ook iets met die aarde gebeuren lijkt me.
succes
Benm: De units "horen" elkaar wel als ze op hetzelfde breadboard zijn geplaatst en dezelfde voeding gebruiken dus dat is niet het probleem.
Atmoz: Het feit dat ze met een gemeenschappelijke aarde/nul wel werken doet mij ook vermoeden dat het probleem daar ergens zit. Maar er zijn talloze voorbeelden waarbij een dergelijke applicatie door batterijen gevoed wordt en goed functioneerd.
Bedankt allebei voor je reactie.
Martijn Berntsen
pe4mb
het lijkt me erg vreemd als ze een gemeenschappelijke aarde nodig hebben, hoe verklaar je dan mobieltjes, garagedeuropeners, rc afstandsbedieningen, enz?
leveren de voedingen wel de juiste spanningen?