Hallo,
Ik ben nieuw hier.
Ik heb de topics over de cnc pcb boormachine doorgespit, maar zie door de vele reacties e.d. de bomen niet meer door het bos.
Omdat deze topic al zo lang loopt zijn er diverse links die niet meer werken.
Ik zou graag in contact komen met iemand die het hele project heeft afgerond en de zaak draaiend heeft.
Wat betreft mijn achtergrond denk ik dat ik iets ouder ben dan de meeste hier namelijk achter in de 40.
Ik heb altijd gesleuteld aan electrische heftrucks.
Was storingsmonteur in de buitedienst.
Het mechanische gedeelte is voor mij een peuleschil, het electrische iets minder.
Heb in het verleden wel enige curcussen gedaan bij het ROVC dus de basis kennis is wel aanwezig.
Maarja theorie en praktijk verschild nogal (dat weet ik uit ervaring)
Dus ik zoek iemand die mij kan bijspijkeren wat betreft het cnc frees gebeuren, het liefst uit brabant of noord belgie zodat ik ook eens kan zien waarover men praat.
Tot zover mijn wensen!!
Maar ik ben al blij al er iemand is die mij op weg wil helpen.
phhh lange eerste post
Groetjes postmen
Arjan Swets
cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com
tja...
het meeste kan je ook kopen...
zoals de aansturing voor de stappenmotoren...
ik weet niet wat je wil....
hoe zwaar je machine wordt...
hoeveel geld je er voor over heb....
enz enz enz....
Bedankt voor de snelle reactie.
Wat ik wil is een licht machientje dat wat freeswerk in plexiglas kan doen.
Voornamelijk graveerwerk.
Ik wil dit eigenlijk als prototype gaan gebruiken zodat ik de programmatuur goed kan doorgronden, deze moet ik ook nog aanschaffen(suggesties welkom)
Daarna wil ik een zwaardere machine maken of de freesmachine op mijn werk aanpassen, om hetzelfde graveer en freeswerk in aluminium te doen.
Zodoende stel ik niet veel eisen aan de nauwkeurigheid van mijn prototype.
Groetjes postmen
diode
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek
Bij Farnell hebben ze een klein bouwpakket van een cnc frees, misschien is dat wat.
Of wil je hem echt zelf bouwen?
Yup,
Zelf geheel bouwen, voor mij is het bouwen het makkelijkste deel.
Ik heb op mijn werk een hele werkplaats te beschikking met draai frees , zaag en lasapparatuur .
Ook wat betreft de lagering en spindels is geen probleem die verkopen we zelf.
Het enige wat ik nodig heb is een goede tekening of een voorbeeld dat ik kan bekijken.
Wat mijn ogen zien bouwen mijn handen(bij wijze van spreken).
En natuurlijk een beetje begeleiding in het elektronica deel.
Als iemand goed is met het elektronische deel maar slecht met het overige kunnen we de handen ineen slaan en samen het geheel maken.
Is dit misschien iets voor iemand?
Vandaar dat ik iemand zocht in Brabant of noord België omgeving Turnhout richting Breda Tilburg.
Groetjes postmen
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
Op 13 juli 2006 19:32:01 schreef postmen:
...
Vandaar dat ik iemand zocht in Brabant of noord België omgeving Turnhout richting Breda Tilburg.
Lommel dichtgenoeg?
(waar woon jij).
Hallo Stynus,
Ik woon tussen breda en tilburg in Rijen.
Ik sta in ongeveer 20min aan de grens bij Baarle-hertog.
Weet niet hoe ver het is vandaar naar lommel.
Groetjes postmen.
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
Op 13 juli 2006 20:17:03 schreef postmen:
Hallo Stynus,Ik woon tussen breda en tilburg in Rijen.
Ik sta in ongeveer 20min aan de grens bij Baarle-hertog.
Weet niet hoe ver het is vandaar naar lommel.Groetjes postmen.
das ver weg (ongeveer 1.5keer de afstand naar turnhout voor jouw)
Nahhh,
Valt wel mee ongeveer een uurtje rijden als het niet te druk is.
Heb net op de route planner gekeken en het is ongeveer 70km.
Maar wel allemaal over de binnenwegen.
Postmen
voor elektronische problemen wil ik me ook wel aanbieden. het zal voorlopig geen coproductie worden want ik moet eerst afstuderen.
ik woon in breda dus is al dichter bij als lommel (hoewel het meerendeel van mijn ooms, tantes, neven en nichten in bergeijk woont, niet ver van lommel)
Arjan Swets
cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com
Ik woon in krimpen a/d ijssel... dus dat is net iets te ver....
maar als je eerst eens op mijn homepage kijk...
daar staan wel een paar cnc links....
Whooo,
Veel reacties voor een coproductie
Maar daar ben ik alleen maar blij mee.
Ik heb inmiddels mijn licht eens opgestoken op verschillende sites wat betreft de constructie voor een stabiel frame.
En er interessante dingen gezien, ben er nog niet uit wat de ideale maatvoering voor het werkblad moet zijn.
Voor het frezen cq boren van printen denk ik dat 40x60cm voldoende moet zijn.
Wat betreft mijn uiteindelijke doel , het frezen c.q. graveren van motorfiets onderdelen is dit ook een goede maat.
In deze maat is trouwens ook nog tegen een redelijke prijs een spelingvrije geleiding te bouwen.
Gaat men groter dan moet men met echt dikke assen werken, wat weer tot gevolg heeft dat de motoren ook weer redelijk fors moeten zijn.
Jan wanneer studeer jij af?
Want Breda is wel erg aantrekkelijk voor mij.
Groetjes postmen
postmen.. voor de meeste mensen is het mechanische gedeelte juist het struikelblok. Het electronische gedeelte valt op zich wel mee.
Als je de constructie netjes kan maken, met stappenmotoren voor de aandrijving, dan zal het maken van de electronica ook wel goed komen.
Heb je deze al gezien..
http://www.showyourprojects.com/projects/project71/
succes ermee!
PaWoN
Mhhh,
Is dit het gat in de markt?
Eerst maar eens een proefmodel maken, en kijken wat ik allemaal tegen kom.
In Engeland al een adres gevonden voor lineaire geleiding tegen een prijs waarvoor wij ze niet kunnen inkopen bij ons op de zaak volgens mij.
Ik heb de komende weken vakantie en zal er eens diep induiken als moeders de vrouw en kinderen het goed vinden.
Groetjes postmen