wie heeft ervaring met het laten zien van een robot ivm voetbalspelletje?

ik denk aan een cmucam oid. (cmos camera die objecten kan herkennen.) Wie heeft hier ervaring mee, en weet miscchien er 1 te koop? met deze camera kun je dan de bal vinden, met een ir ontvanger het doel bepalen?

misschien kan ik ook 2 infrarood ontvangers nemen met verschillende frequentie,? 1 die de bal met infraroodleds detecteerd, waardoor de robot de bal vindt en volgt en 1 voor detectie van een IR led in het doel?

misschien kan je op de tu/e wat informatie over hun voetbalrobots krijgen? Ik heb daar eens gezien hoe de robot zelf kan bepalen welke kleuren er op de camera te zien zijn en zo kan bepalen: welk object heb ik voor me.

Zoals al in een ander toppic vermeld was is het ook mogelijk om en zwart wit camera te nemen, hier een kleurenfilter voor te zetten en dan een object van een bepaalde kleur te herkennen.

Als je nu je beeld op deelt in een 6 tal vakken (links naar boven/beneden midden boven/beneden rechts boven/beneden) dan kun je het object volgen.

En afstand houden doe je door te zeggen dat het object dat je ziet maximaal midden boven en beneden mag bevatten (niet links en rechts) of een andere regel net wat jij wilt

[Bericht gewijzigd door surge_me op ]