wat is dit voor een onderdeel?

Hoi allemaal,
Kan helaas geen foto maken, maar het is een langwerpig zwart blokje 15 X 4 X 7 mm.
Van onder vol gegoten en heeft aan de onderkant twee rijtjes van 3 aansluitpennen, pennen staan niet in het midden maar aan de rand. Vermelding bovenop; PE-68508 9632-c china, Verder op geen enkele zijkant een opdruk. Google laat een heleboel (24) sites zien waar het PE-68508 in een lange rij vermeld staat maar ik kan er niet achter komen wat de functie van het onderdeel is.
Heeft iemand een idee??
Bij voorbaat dank.

DC-DC convertertje ? Waar zit het in ?

Ik weet helaas ook niet waar het uit komt.

Als ik wat rondklik lijken deze jongens hem te maken. Volgende gok: transformatortje voor netwerkverbindingen als ethernet.

[edit] Zoek op "PE-685*" en je vind m wel daar, maar er staat geen datasheet online. Verglijkbare producten zijn inderdaad van die trafo'tjes.

[Bericht gewijzigd door Aart op vrijdag 28 juli 2006 21:39:40

help

Golden Member

Op 28 juli 2006 21:37:53 schreef Aart:
Als ik wat rondklik lijken deze jongens hem te maken. Volgende gok: transformatortje voor netwerkverbindingen als ethernet.

Ben ik net weer te laat ...
EDIT: sneller zoeken de volgende keer ...

Weerstand gemeten tussen de pennen: geen verbinding tussen de twee rijtjes maar per drie pinnen hebben ze onderling een weerstand varierend van 0,4 tot c.a. 1 Ohm

Ja, begin nu ook het vermoeden te krijgen dat het om mini-trafotjes gaat, ik zal er eens een klein wisselspanningkje op zetten en meten of er verder iets uit komt.
Bedankt voor het meedenken.

Het inspireerd mij wel weer, in verband met dit andere topic van vandaag.

Misschien zijn die trafo'tjes in een beetje slimme schakeling goed bruikbaar als een handige gescheiden analoge interface.

free_electron

Silicon Member

Pulse Engineering transoftje. klinkt als een netwerk transfotje

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM