Temperatuurmeting

Hallo iedereen,
Ik ben een 2de jaars student Elektrotechnieken aan de Katholieke Hogeschool van Limburg en had een paar vraagjes. Het betreft over een project dat we hebben gekregen om uit te werken. Een onderdeel van het project is, dat we een vat water op een constante temperatuur van 40°C houden met een hysteresus van max 0,5°C.
Onze voorstellen van onze groep draaiden uit dat we de temperatuursmeting zouden doen met een PT100 gekoppeld aan een instrumentale versterker nl. (Free sample van AD623) en dit versterkt en gefilterd signaal denken we te verbinden naar een Voltage comparator(LM 339).
De uitgang van deze comparator natuurlijk gebruiken we voor een vermogentransistor te sturen die ons verwarmingselement aanzet.
Hebben jullie soms enkelen andere opvattingen hierover of Tips voor onze werkwijze voor dit probleem op te lossen?
Heeft er al iemand soms ervaringen met gebruik van de AD623 en LM339? (Waar we moeten op letten ofzo...)

In ieder geval, Dank bij voorbaat.

Hoe groot is dat vat?
Waar(in dat vat) ga je meten?
Waar ga je verwarmen?
Is het vat ge-isoleerd?
Hoeveel energie heb je nodig voor de verhitting?
Wat is de temp. buiten het vat?

Uitspraken die hier onder mijn naam zijn gepubliseerd, hebben niet altijd mijn instemming

Kan de situatie natuurlijk niet goed inschatten, maar ik denk dat je niet ontkomt aan een echt stukje (PID-) regeltechniek.

Pt100 kan, maar ik weet niet hoe je dan met de ijking etc. zit, misschien is een LM35 of soortgelijks (direct 10 mV oC uit) ook wat gemakkelijker toe te passen.

En een -> Move Schoolvragen :)

** Oei, sorry ten eerste voor de misplaatsing van het onderwerp Aart **

Het vat is helemaal niet groot, we denken van een vaatje te nemen van 20 op 10 ofzo. Met aan de ene uiteinde de meetsensor en aan de andere zijde het verwarmingstoestel

We dachten dit schema te volgen wat we gevonden hadden..

http://home.cogeco.ca/~rpaisley4/ComparatorHyster.GIF