Tim Blanckaert
Spread Firefox 3 | www.100dagen-slc.tk | www.slc-griekenland.tk | www.sportfeest.tk | www.nachtdergewoonte.tk | Panasonic Service Manuals
ik heb dat programma binnengehaalt, heb pentiumI, windows 98, telkens als ik het wil unzippen en instaleren heeft mijn PC een foutmelding... wat is de oorzaak of heeft nog iemand dat probleem???
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Tim Blanckaert
Spread Firefox 3 | www.100dagen-slc.tk | www.slc-griekenland.tk | www.sportfeest.tk | www.nachtdergewoonte.tk | Panasonic Service Manuals
werkt wel hoor... winzip was verlopen(tijd)
is het wel nodig da je de ledstroom ooit eens verandert???
vindt het wel spijtig dat het mijn punt vanop het toetsenbord niet aanvaard... maar het werkt wel zeer goed op de correctheid betrouw ik het (moet het nog uit proberen)
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Op 19 maart 2003 20:02:14 schreef Blanckaert Tim:
werkt wel hoor... winzip was verlopen(tijd)
is het wel nodig da je de ledstroom ooit eens verandert???
vindt het wel spijtig dat het mijn punt vanop het toetsenbord niet aanvaard... maar het werkt wel zeer goed op de correctheid betrouw ik het (moet het nog uit proberen)
De LEDstroom is niet altijd 20mA. Low current LEDs gebruiken veel minder (max. 5mA) en IR-LEDs kunnen weer meer hebben.
Hmm, de punt wordt gebruikt om grote getallen duidelijk weer te kunnen geven. 100.000.000 is duidelijker dan 100000000. De kommma kun je gebruiken voor kleine getallen. 
Hier werkt de komma gewoon goed iig.
En als je nou twee LEDs hebt, moet je dan de waardes van de LEDs vermenigvuldigen?
Bijvoorbeeld heb 2 leds van 3.5V en 30mA is dat dan 7V met 60mA? Als ik ze in serie plaats.
Dan wordt het (9V-7) / 0,060 = 33,333 Ohm oftewel een weerstand van 39 Ohm?
Thnx voor jullie hulp ^^
Als je ze in serie zet word de stroom niet groter, maar de spanningsval verdubbelt. Parallel word de stroom dubbel zo groot, maar blijft de spanning 3.5v.
Op 5 maart 2005 13:35:41 schreef Fuse:
En als je nou twee LEDs hebt, moet je dan de waardes van de LEDs vermenigvuldigen?Bijvoorbeeld heb 2 leds van 3.5V en 30mA is dat dan 7V met 60mA? Als ik ze in serie plaats.
Dan wordt het (9V-7) / 0,060 = 33,333 Ohm oftewel een weerstand van 39 Ohm?
Thnx voor jullie hulp ^^
Als je 2 led's heb en je zet ze in serie dan hoef je alleen het voltage op te tellen.
Zet je deze 2 led's parallel dan moet je de stroom optellen.
Serie:
2 * 3,5 = 7 Volt
R = U / I = (9 - 7) / 0,03 = 67 Ohm
Parallel:
2 * 30 = 60mA
R = U / I = (9 - 3,5) / 0.06 = 42 Ohm
Beide afronden naar boven en je heb de goede waarde