Berry
A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl
Ik heb een vraag. Ik ben nog een voortgezet onderwijzertje
en zit niet ruim in mijn budget
Ik wou laatst een circuitje gaan maken, ik had voorheen alleen nog de velleman kitjes gemaakt. Maar ik vond de prijzen die aangegeven worden erg laag en informeerde bij de handelaar. En wat bleek: een circuit die hier voor 5,00 staat, moet je toch al zo'n 10,00 of meer voor betalen!!! Hoe kan dat. Is de prijs zonder de printen gerekend (ik weet niet hoe duur kantenklare printplaatjes zijn)???
Alvast bedankt,
Berry
Berry
A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl
Sorry sorry sorry, ik heb getypt dat het circuitje hier voor 5,00 staat maar dat is niet zo het is ongeveer 2,00!!!
Ten eerste moeten ze er aan verdienen, ten tweede zit er een printje bij, wat als je het zelf moet maken ook niet niks kost. Er zit ook arbeidsloon bij enzo.
Edit:
Je kunt je eigen berichten wijzigen door op
te klikken bij jouw bericht.
[Bericht gewijzigd door Carel M. op ]
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Tommyboy
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
http://www.circuitsonline.net/circuits/view.php?id=16
Mijn elektroboer rekent al 0,75 € per tor, dit is idd duur, maar toch.
ff een offerte van mijn elektroboer (wel ff door mij samen gesteld maar met zijn prijzen):
R1 = 1 k Ohm; ------> 0,10 €
R2 = 15 Ohm; -------> 0,10 €
R3 = 10 k Ohm; -----> 0,10 €
D1, D2 = 1N4148 ----> ???? €
D3 = infrarood LED -> 0,50 €
D4 = LED rood ------> 0,25 €
T1 = BC 557B -------> 0,75 €
T2 = BC 547B -------> 0,75 €
T3 = BP 104 --------> 0,75 €
Totaal:-------------> 3,30 € exclusief diodes
Als je het bij conrad besteld ben je waarschijnlijk al een stuk goedkoper uit, maar daar is het ook al duurder dan de opgegeven prijs.
[Bericht gewijzigd door Tommyboy op ]
voor die torretjes en dat ledje betaal je belachelijk veel geld!
Ook mijn elektroboer is duur en hij heeft ook nog eens praktisch niks, maar 75 cent voor een 547 slaat alles.
Tommyboy
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op 21 maart 2003 21:09:21 schreef Tommyboy:
Als je het bij conrad besteld ben je waarschijnlijk al een stuk goedkoper uit, maar daar is het ook al duurder dan de opgegeven prijs.
Zoals je zelf kunt lezen halen wij de prijzen van Conrad af. Daarnaast is die 0,65 euro wel erg weinig idd. Ik denk dat dat komt omdat het een tijd terug is omgerekent vanuit de gulden. Omdat de prijzen in de tussentijd zo explosief zijn gestegen klopt het niet meer.
Het zijn trouwens globale prijzen hoor, denk nou niet dat wij echt zo'n berekening gaan maken zoals jij hebt gedaan. We kijken gewoon een beetje naar de onderdelen en bedenken dan de prijs.
Bastiaan
Op 21 maart 2003 21:32:50 schreef Tommyboy:
Klopt, ik heb nu ook bij Corbin een voorraadje torren besteld.
Doet die daar nou ook al in dan?
Ikzelf koop trouwens me onderdelen in grote aantallen bij Conrad, dus dan is het al snel stukken goedkoper dan per stuk bij je elektroboer. Ledjes en weerstanden koop ik bijvoorbeeld gewoon per 100. 100 weerstanden kosten dan 1,49 euro dus dat is 0,0149 euro per stuk.
[Bericht gewijzigd door Bastiaan op ]
Tommyboy
Bastiaan
Op 21 maart 2003 21:56:23 schreef Tommyboy:
Ik bedoel bij een van zijn inkoopacties.
Dat dacht ik dus eerst ook, maar ff afwachten wat Berry er zelf op te zeggen heeft 
Berry
Ja ik wou bijvoorbeeld een metronoom gaan maken (http://www.circuitsonline.net/circuits/view.php?id=42) maar inplaats van die 1,60 moest ik meer dan 10,00 betalen dan wel bij mijn elektroboer maar toch.... Als je bij Conrad besteld moet je zeker verzendkosten betalen, maar ik denk wel dat je dat terugverdient
Maar ik heb tot nu toe van die bouwpakketjes gemaakt die zijn ook duur, maar mijn elektroboer zij dat ik nog beter de metronoom als velleman setje kan maken dan het zelf in elkaar te zetten
Maar ik heb nog geen printen en wou dan om te beginnen maar kant en klare printen erbij kopen mischien zijn die ook zo duur ik weet het anders ook niet??? Maar wat is de site van Conrad???
Bastiaan
Die prijzen zijn zonder printje. En hoe die elektroboer ooit boven de 10,00 euro uitkomt wil ik wel eens weten. Meer dan 22,00 gulden voor zo'n simpel schemaatje??? dat klopt echt niet!!!
Je kunt het beste een experimenteerbordje aanschaffen. Deze zijn niet altijd goedkoop maar hier kun je onderdelen in prikken en ook weer gemakkelijk uithalen zonder te solderen, zo heb je er heel erg lang plezier van. Je kunt je schakelingen dan opbouwen en testen.
Conrad vind je op www.conrad.nl Je moet daar inderdaad verzendkosten betalen en minimaal voor 15 of 20 euro wat bestellen (als ik het goed heb).
Ik heb even bij Conrad gekeken bij de prijzen.
3 weertstanden = 0,33
potmeter = 0,40
condensator = 0,19
transistor = 0,38
555 IC = 0,28
======
totaal = 1,58
Hier zit dan nog geen luidsprekertje bij, maar die zijn niet zo heel erg duur en die kun je meestal ergens uitslopen
Zoals je ziet is het dus zelfs nog 2 cent goedkoper. En als je van die weerstanden er meteen 10 koopt ipv 3 scheelt het je nog eens 3 cent.
[Bericht gewijzigd door Bastiaan op ]
Sweet Winter Smile
A long answer is not short!
Ik voeg mijn opmerking hier ook nog maar eens aan toe.
Er werdt in het begin van de invoering van de euro gezegd dat de euro niet zoveel veranderd had in het dagelijkse budget, maar wie in zulke "Indianen verhalen" gelooft komt bedrogen uit.
Vroeger, toen de gulden er nog was koste een weerstand
10 cent, nu kost ie weer 10 cent, maar ondertussen is ie wel 2,20371 x zo duur als voor de invoering van de euro.
Dezelfde weerstand kost nu dus ruim 0,22 cent gerekend in gulden valuta.
Op sommige fronten is dus wel degelijk fors misbruik gemaakt van de invoering van de euro! 
SWS
Berry
Ja inderdaad met de euro kom je bedrogen uit. Maar ik heb op conrad gekeken en wou de prijs van de verschillende onderdelen bij elkaar opzoeken maar het is zo'n grote site hoe doe je dat nou weer???
Bastiaan
Op 22 maart 2003 15:00:57 schreef Berry:
Ja inderdaad met de euro kom je bedrogen uit. Maar ik heb op conrad gekeken en wou de prijs van de verschillende onderdelen bij elkaar opzoeken maar het is zo'n grote site hoe doe je dat nou weer???
Ehm, kijk eens hierboven, daar heb ik het al voor je gedaan.
Roel
Hieper de piep!
ik betaal voor een 'gewone' weerstand 20 eurocent bij mijn electroboer, echte oplichters daar, een NE 555 IC kost daar 90 eurcent!!!!!!!!!!!!!!!! daarom koop ik nu altijd weerstandjes bij de conrad, daar heb je er 100 voor volgens mij rond de 1,60 euro
Bastiaan
Op 22 maart 2003 16:12:53 schreef Roel:
daarom koop ik nu altijd weerstandjes bij de conrad, daar heb je er 100 voor volgens mij rond de 1,60 euro
1,49 euro
Tommyboy
Op 22 maart 2003 15:00:57 schreef Berry:
Ik heb een catalogus van hun liggen, en dat vind ik prettiger werken dan hun site. Er staat dan ook bij de meeste een afbeelding. De catalogus is gewoon veel overzichtelijker.
[offtopic]
misschien als je nog die bc574 nodig hebt. heb er hier nog ongeveer 75 liggen. 15 cent per stuk...
en de 1n4148 nog 50 van liggen voor 0.025 cent per stuk.
mail maar met interesse.
[/offtopic]
Maar ik snap eigenlijk niet waarom de electrobier alles zo duur maakt?
Als ze het goedkoper maken hebben ze toch ook meer winst omdat veel mensen dan meet tegelijk kopen???
Tommyboy
Ze moeten ook hun filiaal betalen, en belastingen, en de meeste mensen die daar kopen hebben waarschijnlijk nog nooit van Conrad gehoord en vinden die prijs dus normaal.
Op 22 maart 2003 17:54:56 schreef Tommyboy:
Ze moeten ook hun filiaal betalen, en belastingen, en de meeste mensen die daar kopen hebben waarschijnlijk nog nooit van Conrad gehoord en vinden die prijs dus normaal.
Dat is denk wel zo ja, Nu dus veel reclame maken voor de conrad:) gewoon uit ge catalogus scheuren die aanmeldings formulieren:D krijg je er nog wat leuks voor ook;)
Berry
Ja??? Hoe kan ik die catalogus thuis krijgen? Kost dat geld? Maar wat het vinden van de prijzen van onderdelen betreft bedoelde ik natuurlijk ook voor andere onderdelen dan die van die metronoom
Maar bij conrad is alles zo goedkoop en je moet vanaf 15,00 betalen om te bestellen maar dan moet ik wel heel veel kopen
:P
Anyway heel er bedankt 
Berry
Tommyboy
Via de conrad site kan je hem bestellen. Je betaald geloof ik 3,75 € voor de verzendkosten. Ik heb dit alleen nooit moeten betalen, althans, ik heb geen acceptgiro gehad of zo.
Het minimum bestelbedrag is overigens 20 euro.
[Bericht gewijzigd door Tommyboy op ]