nonkel_dw
nonkel dw
Werkt iemand met cnc player?
die zelf gemaakte pcb's kan inladen voor deze te laten vrezen
Kan iemand me uitleggen hoe je dit kan doen met eagle?
T.Assies
Ik zie dingen die je nooit voor mogelijk hield. Ik maak ze mogelijk. Ik kan je pijn en lijden laten zien. In tegenslag vind ik hoop, in de verhalen die ik hoor inspiratie. Ik kan je veel vertellen. Wat ik doe? Ik ontdek. Mijn wereld is jouw wereld.
Op 19 oktober 2006 17:51:29 schreef nonkel_dw:
Werkt iemand met cnc player?die zelf gemaakte pcb's kan inladen voor deze te laten vrezen
Kan iemand me uitleggen hoe je dit kan doen met eagle?
Hmm een print waar hoge spanningen door gaan, daar moet je idd voor oppassen, maar om het nou echt te vrezen? Je kan het ook overdrijven!
Eagle heeft een cam processor, kan je gerber files mee outputten geloof ik. En zo ook diverse bestanden voor diverse cnc programmas! Het zijn die twee "fimnegatieven" voor elkaar.
nonkel_dw
nonkel dw
eigenlijk zou ik graag juist weten hoe je de files juist moet aan maken ?
ik heb al wat aan het experimenteren geweest maar ik krijg dit niet gevonden hoe ik alles moet aan maken dat cnc player dit kan frezen !
rimco
Digitaal - Mijn ding :P
om g-code te maken kan je op easygcode zoeken voor eagle, ik heb ook nog eentje zelfgemaakt, maar die is nog niet af, als je een beetje c++ kan, kan je met kleine wijzigingen die ook nog gebruiken.
rimco
Digitaal - Mijn ding :P
easygcode werkte hier ook niet zo goed, omdat er een fout zit in de drill cyclus, heb de fout zelf niet echt opgelost, maar het boren uitgezet.
in pcb-defauls.h moet je
int GENERATE_MILLING = YES;
vervangen door:
int GENERATE_MILLING = NO;
daarin zou je ook nog kunnen kijken naar:
int OUTPUT_UNITS = OUTPUT_INCHES; // "
daarom ben ik mijn eigen gaan maken, om zo nog iets te leren, en een stabiel programma te hebben, wat ik bij problemen zo kan aanpassen...
Jouke
Met geld moet je creativiteit bekopen.
heb het net geïnstalleerd en lijkt hier goed te werken.
complete zip uitgepakt in de ulp directory van eagle
daarna "run pcb-code-setup" uitgevoerd
nonkel_dw
nonkel dw
dus g-code werkt ook de volgende mogelijkheid!
iemand ervaring met een aperture file die moet eindiggen op .APR met de cam prosesor van eagle
elmowww
PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Negatief voor een HPGL file lijkt me zo goed als onmogelijk. Bedoel je niet spiegelen? Dat kan je doen in de CAM van eagle, vinkje "mirror" aanzetten...
nonkel_dw
nonkel dw
nee ik bedoel echt negatief het is voor de print te frezen
hpgl is simpeler aan te maken dan een GBR DRL en APR file
Maar als ik deze niet negatief kan zetten ben ik er nog niks mee
OF heeft iemand raad