Hallo,

Ik ben een beginner op het gebied van electronika en wil mij meer gaan verdiepen in het bouwen van robotjes. Kan iemand mij tips geven voor de meetapparatuur die ik hiervoor nodig heb? Ik heb bijv. al twee multimeters, maar heb ik ook een scope nodig (hoe snel) en een logic analyser?

Alvast bedankt

Te globale vraag.

Probeer eerst erachter te komen wat je wilt gaan doen in robotica. Vanzelf zie je de behoeftes er dan wel uitkomen.

Desalniettemin is een scope altijd handig :D

@willyp,

Ik wil eerst beginnen met een rijdende robot en wat infrarood sensoren en ontvangers, zodat ik objecten kan ontwijken e.d. In beginsel dus eenvoudige aansturing van servos en sensoren met een JavelinStamp. Het is voor mij nog moeilijk om aan te geven wat ik nog meer wil doen, omdat de mogelijkheden legio zijn. De meetapparatuur die ik hiervoor nodig heb wil ik 'op de groei' kopen.

@bitbanger,

Dat een 13 jarige jongen nog niet goed is in het lezen van technische documentatie is nog tot daar aan toe. Maar iemand van jouw leeftijd zou toch op zijn minst een vraag moeten kunnen lezen. Tip: kijk eens op de site van LOI. Of kun je dat ook niet lezen?

wij weten niet wat voor vlees we hier in de kuip hebben... dus graag meer info over je vaardigheden?

Op 24 oktober 2006 17:23:32 schreef Snaphetniet:
@bitbanger,

Dat een 13 jarige jongen nog niet goed is in het lezen van technische documentatie is nog tot daar aan toe. Maar iemand van jouw leeftijd zou toch op zijn minst een vraag moeten kunnen lezen. Tip: kijk eens op de site van LOI. Of kun je dat ook niet lezen?

En het is ook niet gewoon op dit forum dat we elkaar de zwarte piet toespelen. Deze meneer wil je gewoon wijzen op een (waarschijnlijk) soortgelijk geval. Die jongen wil ook een robotje in elkaar prutsen. En daar kan jij, en iedereen misschien wat van leren.

@elektrohenri