Mengpaneel met crossfader

Ik ben bezig een stereo Mengpaneel te maken, ik heb in dit forum al meerdere items gezien over het maken van een mengpaneel, maar ze hebben allen geen crossfader, en dat is toch iets wat eigenlijk niet aan een mengpaneel mag ontbreken... toch? heeft er dus iemand informatie en schema's over een stereo mengpaneel met crossfader. bij voorbaat dank!

Jeroen

Moderator

Je hoeft je bericht maar één keer te posten. Kies dan wel het goede forum.

Mischien knullig hoor maar;
Wat is een crossfader?
Ik heb zelf een meng paneel (5 tr.) maar ik zou niet weten of die van mij het heeft en zo ja wat het zou moeten zijn!

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

met een crossfader kun je gemakkelijk van het ene naar het andere kanaal gaan. Dit is dus een heel handig ding, dat haast niet mag/kan ontbreken aan je mengpaneel. een crossfader zit meestal onder aan je mengpaneel, horizontaal. het is een schuifpotmeter.

ik heb een simpel schema'tje liggen.
Maar ik weet niet hoe ik die kan sturen dat ie hier op de site komt dus was je E-Mail?
Dan mail ik je wel ff.
Ik denk namenlijk dat ik weet wat je bedoeld.

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
High met Henk

Special Member

crossfader, hmm ik heb er zelf geen ervaring mee, want ik heb een conventioneel mengtafeltjes staan en houd niet zo van mixen, ben nog beetje ouderwets.
Maare, wat je kan doen is simpel een potmeter eraanhangen. de ene einde van de vaste weerstand aan het ene kanaal. De andere aan het andere kanaal en de sleper als output.