basic stamp

Hallo iedereen ik had een vraagje over het programmeren van een basic stamp. Ik zit met het volgende probleem: de bs zou een programmatje moeten uitvoeren waneer er een ingang even hoog is geworden maar ik vindt nergens in mijn boeken iets over hoe ik dat zou kunnen doen, ik zal het even verduidelijken misschien het is dus een autotje en wanneer er een schakelaar (vooraan gemonteerd) een ingang (in12) hoog maakt zou het autotje het volgende programma moeten uitvoeren :

IF ( IN12 = 1) THEN
PULSOUT 14, -150
PAUSE 20

ENDIF

en dit ook voor een bepaalde tijd. in dit programma rijd het eene wiel van het autotje achteruit maar ik zou ook niet weten hoe ik hier een tijd kan op instellen zodat het autotje juist 180° achteruit draaid.
zou iemand mij hierbij kunnen helpen ?
alvast bedankt

Den Dries www.hulens.be

Need more input :)

PULSOUT 14, -150?
Hoezo -150?

Wat is het voor motor?

Je moet de PULSOUT in een lus plaatsen.

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

-150 dan rijd hij achteruit het is een servo die opgebouwd is tot een motor dus de potmeter er uitgehaald en de mechanische stop

Den Dries www.hulens.be

ondertussen is het mij gelukt ik moest er gewoon nog bij zetten FOR duration = 0 to 60 en dan duurt het programmatje 6 seconden want juist genoeg is om het autotje 180° te laten draaien maar binnenkort zal ik waarschijnlijk nog een paar vragen hebben alvast bedankt!!!

Den Dries www.hulens.be