het zit zo we hebben voor ons school project een uC gebruikt de C-control M unit 2.0.
bij het testen van de uC hadden we het volgende ondekt
2.5V hoog en 0V laag poort 4
5V hoog en 2,5V laag poort 2

nu hebben wij de vraag van waarom de uC dit uitstuurt en hoe we het kunnen oplossen (software of hardware)dat we een waarde krijgen van 5V hoog en 0V laag.

alvast bedankt

Fantomaz

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

C-control zuigt mateloos.
Ik word moe van elke keer het gebruik van de C-control te ontmoedigen.
Zoek eens op Fantomaz en c-control en lees een avondje rustig mijn mening daarover...

and thats all I have to say about that...

ok bedankt Fantomaz

dus de c-control is egt niets maar voor ons school project is er geen andere beschiktbaar. dus wij moeten het maar met de c-control doen.
maar is er 1 mannier om het probleem optelossen?

Fantomaz

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Ik heb de oplossing niet.
Maar wat ik wel wil aanhalen is dat ik het vreemd vind dat jullie leraar/school van jullie verlangt dat er een specifiek apparaat moet worden gebruikt.
Als het nou een zeer populair systeem was, dat alom in gebruik is. Zoals Siemens PLC of weetik veel.
Maar een C-control???

Het riekt een beetje naar een leraar die daar zelf mee loopt te hobbiën en verder een beperkte kennis heeft.
Als hij jullie dan een uitdaging wil geven, laat hij jullie in een AVR, PIC of 8081 of hoe heet zo'n ding programmeren. Die zijn véél breder en universeler. :-)

Het zit namelijk zo dat we 99% van alle gevallen materialen moeten bestellen bij conrad. Zodoende het C-Control ding.
maar bij ons werken meerdere groepen met de C-control maar die gebruiken het maar voor 10% of zo.

maar voor ons gebruik is de verschillende spanningen een probleem.
als oplossing had ik in gedachten een IC met een digitale volger die een range heeft van bijv. 4-5V. dat zou mogelijk een oplossing kunnen zijn maar zijn die er (die IC's) want heb ze nog niet kunnen vinden.

of heeft iemand nog een andere idee?

Fantomaz

Ik hoop voor je dat je hier nog wat reacties op krijgt.
Trouwens, PIC's zijn ook bij Conrad te bestellen. Als dat zo'n issue is.

Je kunt er ook voor kiezen alles bij een andere leverancier te bestellen.
Alsof leraren moeten bepalen dat je alles bij Kontrat moet bestellen.
Belachelijk!

Check eens www.voti.nl
Zeker een stuk goedkoper dan die ander...

wel een handige site.
en voor het probleempje moet ik maar een oplossing voor vinden.
toch bedankt Fantomaz