Op 30 januari 2007 22:02:14 schreef Sparks:
[...]

mijn inv V en de dipool stralen volgens mij in dezelfde richting af
Mijn inv V is meer een horizontale V dan een verticale v

Bijkomstigheid is dat een inverted v ook een vertikaal veld uitzend en wel haaks op het horizontale veld.

Wat betreft de modulatie van de sk010; misschien had je hem iets te hoog in de millies afgeregeld? Normaal zijn ze met interne modulatie heel goed en mooi te moduleren. Tje die trafo's zijn duur. maar soms kun je een mooie uitgangs trafo van een buizen versterker op het internet kopen voor minder. Een trafo die 100watt continue aan kan volstaat, meer is natuurlijk beter......

Wat de antennes betreft; ja stralings patroon wordt natuurlijk ook bepaald door de omgeving etc maar daar is al zoveel over geschreven.

Zonde!! ..Tja ijzer is kostbaar ..
http://www.youtube.com/watch?v=0ZWWTRmOM28

Sinds een paar dagen hoor ik op 6.300 Khz Midden Oosten gebrabbel... Mijn vraag is dit nu Radio Rainbow ??? Signaal is meestal een S9 tot S9+20 Db

Oke Hans ja had er wat over gelezen het is zeker geen aanwinst. Overdag valt er wel overheen te werken dacht ik.
Anders moeten er maar een paar QRO stations op gaan zitten zodat het voor hun ook niet leuk meer is.
Wanneer dit permanent wordt dan moeten de piraten maar verhuizen naar een ander stukje band.

[Bericht gewijzigd door MRF-Technoligy op ]

Het zou kunnen... Je hebt waarschijnlijk ook die mail ontvangen, Marcel. Weer een station die 24 uur per dag een belangrijke frequentie bezet houdt...:(

joh, wat is nou een belangrijke frequentie... radio rainbow is een leuke zender hoor, tijdje terug al eens naar geluisterd.
radio rainbow is trouwens gewoon engels. wat je nu hoort is waarschijnlijk gewoon een buitenlands omroepstation.
hebben jullie ooit gekeken naar de vrije plaatsen tussen 6500 en 6900khz? ik geloof dat tussen de utility stations nog wat ruimte zit...

Nou ja leuke zender, Ik kreeg gisteren ook dat mailtje en heb ze ook gehoord. eerst vroeg in de middag niet, maar later op de avond wel. Bem het met mrf eens, het was de hele avond dat midden oosten gebrabbel, heb geen muziek gehoord. Daarnast vind ik de keuze van d efreq. waardeloos. Elke idioot weet dat dit een piratenband is; niet dat we iets te zeggen hebben maar dan ga je daar toch niet 24/7 op zitten? Ten eertse omdat ze er gisteren zo en zo al de hele dag op zaten en in ze pas 's avond hoorde. Je zou dus denken dat 6300 vrij is en in kunnen schakelen. Nee ik vind het net zoiets als joggen op een circuit, vroeg of laat gebeurd er wat.
Als ik 24/7 zou gaan uitzenden zocht ik ene vrij freq.

radio rp komt lekker binnen hier in twente,fijne hits.
en wat betreft die rainbow,Kan nu al zeggen dat ze het niet lang volhouden op die freq.Ze blazen er zo overheen.kan ze hier amper ontvangen.beetje dom om daar te gaan zitten maarja wie ben ik.He allemaal fijn weekend

Ja eens,
Ik geloof ook dat het niet veel word!
6300gewoon blijven gebruiken en nu niet de band vrij
laten anders denken ze dat we ons er bij neer leggen, foutje dus!
WIE gaat er vandaag op 6300 zenden jongens?

Rob007.

hmmzz ik heb geen kristal van 6300 was anders een mooie frequentie.
Ivm ramona op 6525.
Maar ik wil nog een testje gaan doen met de sk010 op de dipool......:+
Eerst straks de schuur opruimen
Van de week druk geweest met timmeren
was iets meer werk dan ik dacht Na het hele huis gedaan te hebben moest de hal nog.
Maar dat zijn me nogal wat vierkante meters plafond en muur
plus het elektra en wat deuren afhangen.
Maar met een beetje geluk aan het eind van de middag wel even aan de band
mischien wel 6300 als euh de voice van FRIESLAND ofzo :P

@ westcoast
leuk zaakje heb je erbij http://www.wcsound.com/

Op 3 februari 2007 11:41:12 schreef Sparks:
@ westcoast
leuk zaakje heb je erbij http://www.wcsound.com/

Na het nuttigen van een paar borden met Chili con Carne produceer ik ook wel eens WC Sound :+

Even een kort raportje, want ik heb hier weer enorm veel storing. :(

03022007, 1105LT, 6280, 33333: Flux AM uit Meeteren

Er zit nu al een station op 6300kHz!
Weet niet wie?
Ook op lager hoor ik twee stations waarvan een
De laagst in de band zittende station is super breed bandig!

Rob007.

Wat betreft 6300 het schijnt een Algerijns station te zijn, ook clandestien.

http://web.jet.es/rasd/radionacional.htm

[Bericht gewijzigd door Weazel op ]

Radio Merlin op 6.275.00 Khz S9 R5
Unid 6.300.40 Khz S9 R5 wel een kleine interferentie toon er onder maar is met DSP volledig verdwenen.

Wat 6.300.00 Khz gewoon doorgaan op die freq. Zij piraten daar wij ook.Zodra er klachten binnen komen bij hun gaan ze toch wel op zoek naar iets anders

[Bericht gewijzigd door MRF-Technoligy op ]

Ik hoor nu slam fm op 6300???????

goh slam fm op am....
Ik krijg hier niks mee ik zal zo eens de sk verslepen zien of ik ook een signaaltje neer kan zetten.
zie er al tegen op dat ding weer bij de trap langs de lade's gaan wel maar die verekte kast

Ik zal zo eens een plekje gaan zoeken op de band iets in de buurt van 6600 vrij??

Ik hoor ook SlamFm op 6300kHz - S9

Op de 6600 een hoop geratel hier Sparks, 6590 is een stuk beter. Maar noem maar een freq. ik zal wel luisteren.

6950 is min of meer vrij volgens mij :)

6950 is wat te hoog voor de dipool vrees ik.
Ik zal zo even kijken waar ik een fatsoenlijke swr heb zal wel 6590 worden denk ik
Eerst moet ik even solderen ik zag net dat er een aftakking op de spoel in de eintrap losligt.

en nog een gauw vraagje voor de sk kenners in de voedinglade zitten linksachterin twee hele dikke weerstanden tussen de trafo en de el34's
Heb ik het goed dat die voor de inschakelpiek zijn?
ééntje is namelijk zo beschadigd dat de wikkeling blott ligt en ook bijna door is
Maar ik zat te denken als het voor de inschakelpiek is kan er ook wel iets anders in mischien? andere waarde die ik wel heb

er staat een signaal op 6590 een ceedeetje moet nog even zien dat ik een microaansluiting regel op dat ding
even iets in het tapedeck gedeelte knutselen denk ik doe ik vanavond wel eens even.

[Bericht gewijzigd door Sparks op ]

klein kickje
iemand die m'n signaaltje meekrijgt?
hoop het wel anders is er iets mis

Ik was de hele tijd aan het luisteren, maar ik hoor niks!
Freq is vrij, maar toch enkel en alleen ruis.

vreemde zaak
nu ook nog niks?
heb hier en daar wat veranderd met de aarding.

Nee, nog niks...krijg nu wel wat storing van een van een iets hoger gelegen station (Spaanse spraak?)

63075 S7 iets van David Bowie geloof ik

(Ter info: Ik luister op een Kenwood R2000, antenne 2x12mtr dipool)

[Bericht gewijzigd door Vaas op ]

Sorry Sparks,maar ik hoor ook niks.
Mijn antenne is niet echt geschikt,omdat ie vertikaal is.

Hier ook niets te horen sparks
Net wel radio sensation ontvangen op de 6295 s9+10 db

Ik zal eens verkassen naar een andere frequentie 6350
kijken wat dat doet staande golf is nog nooit zo mooi geweest overigens.
Ga nu naar de schuur dus met een minuutje op 6350.
doet dat ook niks dan zijn er echt geen condities :D