Connector Weller

Dit topic is gesloten

Ik ben op zoek naar een connector waarmee een Weller bout aan z'n 'base' vast zit. 'Bezoek' liet er een meter op vallen. Meter nog heel, base ook, connector aan kabel niet meer.
In dit geval de 6-polige variant.
Nou is die met kabel te koop, maar een dikke 40 euro (ex) daarvoor is me 'wat' te gek.

Iemand een suggestie?

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!
klein is fijn

Moderator

Oei, dat zijn geen gemakkelijke connectors..
Kan je wel een losse connector aan de kabel zetten? Bij die van mij zit de connector dichtgegoten via een gat aan de bovenkant..

Nee, het is open, soldeerbaar ed. Dat is geen punt.

Het afgebroken stuk zou zelfs lijmbaar zijn, ware het niet dat ik gewoon spullen wil hebben die het doen en de breuk zich er nou niet echt voor leent...

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!
Sine

Moderator

Die zes penner is tricky inderdaad ..

Farnell heeft de zelfde connectoren in hun assortiment, als ze de 6 polige niet hebben kun je het contact elementje van je huidige stekker mee over nemen ( als dat nog heel is )

Nou is de feitelijke connector nog heel. Het is in dit geval de 'cover' die ter ziele is. Die zal waarschijnlijk voor een 3- 5- of 6-polige wel hetzelfde zijn, dus...
Heb zelf al bij Farnell gezocht; kon niets moois vinden (behalve wederom dat hele snoer...). Nou ligt dat ongetwijfeld aan mij (ofwel: heb je een nummertje / kreet / merk van die connector voor me?)

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Jij zoekt dus zoiets:
http://www.weisd.com/store2/WELPL120.jpg
Maar in de 6 polige versie,dit is lijkt wel de 3 polige versie

volgens mij kun je beter opzoek gaan naar een complete kabel. misschien met een (kapotte) soldeerbout eraan ;).

en anders ben ik bang dat je er zelf een andere connector in moet zetten.

Take a parachute, and jump!

@Esoterist: Ik kan het plaatje niet echt ontcijferen, maar als ik het goed begreep... zoiets ja...

en anders ben ik bang dat je er zelf een andere connector in moet zetten.

Die mis ik even... Een andere connector aan de kabel zetten is de insteek van deze hele post. En een andere connector in de base gaat 'm niet worden (die is niet stuk, dus dat levert niets op...)

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Display had deze connectoren voeger in het assortiment, het zou volgens mij niet moeilijk te bestellen moeten zijn.

Het gaat om Binder serie 678 als ik het goed heb.

Anoniem

Hoeveel wil je er hebben?? ik heb een heleboel van deze spullen..

[Bericht gewijzigd door Anoniem op zondag 7 januari 2007 16:29:55

Er is er 1 stuk. Dus eh... eentje? :)

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Wellicht heb ik een tip voor jou, ik had een gelijk probleem en heb er een connector ingezet en tevens een nieuwe plug aan de kabel gemaakt, past exact en was geen aanpassing noodzakelijk, alleen even de oude lossolderen en de nieuwe er in en word met een moertje vast gemaakt in de basis.

Typ maar even in Conrad nummer: 738646 - 11 dan krijg je het type te zien wat ik ook heb gemonteerd.

Moet je even zien of ze ook in jouw gewenste type bestaan met betrekking tot het aantal polen.
Op de site staat tot 12 polig, lijkt me vreemd, maar goed.
Okaphone Groningen verkocht ze destijds, als je meer wilt weten mag je me mailen.

SWSje

A long answer is not short!
Sine

Moderator

Die dingen zijn leuk, maar dan is het "universele" aan het station wel voorbij.

Een ander boutje er in prikken wordt wat moeilijker.

bij mij is universeel dat er een universele connector op zit die je overal kan krijgen...

Take a parachute, and jump!

das wel waar. Maar als je een nieuwe female zet op het station. En een male op je bout. En dan maak je een soort adaptortje met een male en de oude female van het station. Dan kan je, als je een andere bout nodig hebt voor je station er even de adaptor tussen steken..( om niet moeilijk te doen :p )

Ik ga eerst even voor een originele. Als dat niet wil, zie ik verder... Bedankt zover. Denk dat ik er evt. met de hulp van intake en anders met de hulp van Hugo (per mail) wel ga komen.

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

In het chassisdeel in het station past altijd ook nog een gewone DIN plug..

Dat die geen vergrendeling heeft lijkt me geen enorm bezwaar.

[Bericht gewijzigd door Aart op zondag 7 januari 2007 20:56:04

Op 7 januari 2007 20:40:27 schreef pcnerd:
bij mij is universeel dat er een universele connector op zit die je overal kan krijgen...

Dat is bij jou. Ik houd het graag gewoon origineel. En dat heeft niets met universeel te maken...

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!
Sine

Moderator

Hmm ...

Bij De LR21 boutjes ontbreekt die pen aan de bout, bij de 80W boutjes zit die pen er alleen als sleutel zodat je hem niet in een 50W station kunt prikken.

Dus als het echt niet wil lukken kun je er nog altijd een 5 penner aan zetten.

Connector:
Merk: Amphenol
Type: T3374-501
Opm.: 5 polig, 240' Male
http://www.idd-electronics.com/idd/nl/dept_881.html

Edit:
Te snel gelezen, moet dus een 6 polige zijn...

[Bericht gewijzigd door MMSoft op maandag 8 januari 2007 22:08:32

Beste Marco 69

Ik ben misschien wat aan de late kant . Maar ik kan de connector die je zoekt nieuw leveren . Heb je interesse ? Laat even wat weten .

Mvg
Richard

Modedit: Meer dan 10 jaar later zul je wellicht misschien wel iets te laat zijn ... gok ik

[Bericht gewijzigd door Sine op woensdag 20 februari 2019 22:26:24 (24%)

dijkmane

Golden Member

jeemig, zit ik t hele verhaal te lezen, blijkt t een 12 jaar oud topic te zijn !!!

doe eens normaal

In no Sense, Nonsense

Dit topic is gesloten