uC tutorial vraag en opmerking

Ten eerste: bedankt voor de uC tutorial! Ik ben over de streep, ga het toch ook maar es proberen.
Maar eerst nog wat commentaar: misschien is het wat om bij wat meer dingen te schrijven wat het doet en waarom. Bij voorbeeld bij de uitleg van het politie projecje, staat aan het begin "bsf 03,5". Ik geloof dat ik er nu achter ben, maar het heeft een tijd geduurd voordat ik had uitgeplozen wat die "03,5" betekende. Verder staat er dat je voor het tweede ledje gewoon code moet kopieren. Volgens mij hoef je alleen maar "00h" (alles op poort a uit) te vervangen voor "02h" (ledje 1 uit, ledje 2 aan). Of zie ik het nou verkeerd?
Dan nog het laatste: Als ik dit programma in mplab simuleer krijg ik de volgende foutmelding:

code:

Compiling LEDJES.ASM:
Command line: "C:\PROGRA~1\MPLAB\MPASMWIN.EXE /p16F84 /q 
C:\PROGRA~1\MPLAB\LEDJES.ASM"
Message[302] C:\PROGRA~1\MPLAB\LEDJES.ASM 11 : Register in operand not in bank 0.  
Ensure that bank bits are correct.
Message[302] C:\PROGRA~1\MPLAB\LEDJES.ASM 12 : Register in operand not in bank 0.  
Ensure that bank bits are correct.

Build completed successfully.

Weet iemand hoe of wat? Ik krijg het trouwens ook bij de .asm file die te downloaden is...

En nog even inhakend op een draad die eerder is gepost over uitbreidingen: Misschien is het leuk om in een vervolg op deze tutorial iets te doen met ingangen, en evt. een lcd'tje. Just an idea.

Ik hoop dat deze post niet al te zeikerig over komt, zo is het in ieder geval niet bedoeld.
Alvast bedankt!

lay-out verneukende opmaak gefixt (beetje dan...)

broem, broem, broem....

dit komt door de bsf 03,5 (bank switch) en kun je gewoon negeren

Een schizofreen is nooit alleen!

...dus eenmaal in de PIC gaat het gewoon goed? Waarom doet die sim het dan niet?

broem, broem, broem....

jahoor, in de pic laden gaat zonder problemen.

waarom het is... kzou het niet weten

IF you can't convince them, then confuse them!

Op 20 april 2003 20:13:55 schreef setsunakaede:
...dus eenmaal in de PIC gaat het gewoon goed? Waarom doet die sim het dan niet?

Jawel alles gaat goed, ook de sim. Hij geeft aleen maar een waarschuwing dat je erop moet letten. Er staat ook "Build completed successfully" om aan te geven dat het is gelukt.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Okee, bedankt! Dan ga ik vrolijk door met experimenteren :-)

broem, broem, broem....