Ik heb een Berger-Lahr stappenmotor gekocht op een rommelmarkt, maar nu vind ik niet veel informatie want het kenplaatje is niet meer leesbaar. Wat ik dus wel weet is dat het om een 5-fasige bipolaire Berger-Lahr gaat en 10 aansluitingen heeft. met de kleuren :
groen, blauw, geel, grijs, paars, oranje, rood, wit, bruin, zwart.
Ze zitten niet per paar dus ik weet niet goed welke bij elkaar horen. Kan iemand mij verder helpen?
uiteindelijke doel is het aansturen met een PIC waarvan ik op dit forum wel genoeg info zal vinden 
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Een 5-fasige bipolaire stepper? Toe maar! Waarom begin je niet met een simpele unipolaire stappenmotor? Da's toch veel eenvoudiger aan te sturen?
LaStei
carpe cerevisi
5 fasig.... dat zijn er wel erg veel. Zelfs op hun eigen website gaan ze niet verder dan uni en bipolair. Misschien zit er nog een hall sensor op o.i.d. Heb je hun website al helemaal doorgespit, daar herken je misschien het type wel van de foto's die ze laten zien.
Ik betaalde 1.5euro dus ik dacht dat ik niet kon sukkelen
. Ik heb hun site al helemaal ondersteboven gehaald en niets gevonden. Het blijkt dat ze geen 5-fasige meer maken. Ondertussen weet ik wel welke paren er bij elkaar horen, daar ik de spoelen kon uitmeten. Ik moet nu enkel nog weten welke in en uit zijn zodat ik hem in de goeie richting kan doen draaien. Zijn die kleuren niet standaard?
Ik heb wel een reclamefolder gevonden in het Frans waar mijn stappenmotor op staat maar zonder verder specificaties. Je kan hem vinden op pagina 25 van volgende pdf (Het is de enige 5-polige die erop staat)
http://www.selectronic.fr/upload/produit/pagecatalogue/Ch16-2007-webv.…
Groeten
Dit zijn de koppels :
grijs-zwart , wit-geel , bruin-paars , oranje-groen , rood-blauw
ik meet ongeveer 35 ohm op alle wikkelingen.
Klopt het dat ik ook af een toe eens 70 ohm meet tussen draden die geen koppel zijn?
[Bericht gewijzigd door Japer op ]
LaStei
carpe cerevisi
Gewoon verder zoeken in Google:
http://www.eio.com/public/stepper/0066.html blijkt nog overeen te komen ook..