CO-stand op beurs

mogelijkheid is dan ook er wat soldeerbouten/stations te zetten en zo mensen te begeleiden bij hun eerste soldeerklus...

zo spoor je ze mss een beetje aan ook

Ik dacht eigenlijk ook dat Rosmalen de eerste keer moest worden.
Al was het alleen maar omdat High met Henk ook uitermate goed in zo'n team zou passen.
Zijn enthousiasme werkt aanstekelijk.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde

Op 13 april 2007 10:27:01 schreef High met Henk:
beetje tegenstrijdig om niet PSD(printservice dordrecht) ---> te gebruiken.

ik zeg niets, maar ziet er meteen beetje hobbyachtig uit. en hijs niet duur.

Wie we gebruiken hangt natuurlijk van de prijs af >:-).

[Bericht gewijzigd door Mr GAmba op 13 april 2007 10:32:18 ]

Wat waarschijnlijk wel moelijker zal zijn is de aantallen schatten hoeveel er verkocht gaan worden.

Op 12 april 2007 20:41:54 schreef Andreesie:
ik heb technojunks zelfde probleem, en ik kan ook niet naar elke beurs gaan, en ik wil wel wat van de beurs zelf zien;)

maar als er een CO-stand is in eksel kom ik zeker even langs!!!

Ik heb ook het probleem zoals technojunk en gij.
Ik ga waarschijnlijk naar die beurs in Eksel
Maar om daar al een co-stand te zetten moet er toch wat vaart achter. Het is nog iet meer dan een maand.
Z'n CO-stand lijkt me wel een goed idee!

okeej, ik doe wel mee, zeker aangezien ik ook nog steeds rondloop met HEB!!! als ik nog eens de kans krijg doe ik dat nog een keer! misschien welmet hetzelfde team...

to all newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet).

Als er mensen nodig zijn om de stand volgend jaar te bemannen, wil in dat wel doen. Moet ik wel vrij krijgen van mijn baas.

ik lees dus:
mezelf, chuckie, Mr GAmba en rd12tf

4 mensen, kernteam is er bijna....

to all newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet).

@mr gamba: printjes niet proffessioneel laten maken. ten eerste wordt dat meteen duurder (naja, soms ook niet) maar heb moet wel hobby blijven uitstralen. en als je dus met professionele printen aan komt die doorgemetalieerd zijn en gelakt en met een compunentenprint erop doet het al snel anders aan. het lijkt mij juist leuker om de printen hier met een paar man zelf te maken. freesmachienes zijn er hier ook wel en genoeg mensen die kunnen etsen.

maar al die ideeen zijn mooi enzo maar volgensmij verliezen we zo wel het doel uit het oog. je kan natuurlijk geen goed huis bouwen zonder stevige fundering zullen we maar zeggen. :)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Wat vooral leuk is, is dat kleine schakelingetjes snel gemaakt kunnen worden, en dus ook niet zoveel tijd kosten.
http://www.uploadarchief.net/files/download/10watt.jpg

Snelle opzet...

En de zip file

Op 13 april 2007 12:07:50 schreef MAH:
@mr gamba: printjes niet proffessioneel laten maken. ten eerste wordt dat meteen duurder (naja, soms ook niet) maar heb moet wel hobby blijven uitstralen. en als je dus met professionele printen aan komt die doorgemetalieerd zijn en gelakt en met een compunentenprint erop doet het al snel anders aan. het lijkt mij juist leuker om de printen hier met een paar man zelf te maken. freesmachienes zijn er hier ook wel en genoeg mensen die kunnen etsen.

Daar heb je idd wel gelijk in. Maar het voordeel van "profi" printjes is dat het een veel mooiere uitstraling heeft om te verkopen om CO te sponsoren.

Eventueel zou je op die dag zelf ook iemand printjes kunnen laten maken. Dus belichtingsbak, etstank e.d.

maar al die ideeen zijn mooi enzo maar volgensmij verliezen we zo wel het doel uit het oog. je kan natuurlijk geen goed huis bouwen zonder stevige fundering zullen we maar zeggen. :)

Hier heb je helemaal gelijk in. Maar het is dan de vraag wat de bedoeling precies is van onze stand.

Willen we:
CO.net bekend maken onder de mensen die naar de beurs komen.
Winst maken om de site te bekostigen.
Mensen overhalen om zich bezig te houden met elektronica.
...
...

Dat is iets wat we van te voren echt duidelijk moeten hebben. Anders wordt het inderdaad een zooitje, en zal er wss geen stand komen.

Waarschijnlijk kunnen we er dus het beste een aantal mensen voor aanstellen die de beslissingen nemen over wie wat wanneer hoeveel...

Natuurlijk moet er ook inspraak zijn van de CO leden, maar er moet wel een centrale orga zijn die dit een beetje structureerd. Anders wordt het een puinzooi omdat Pietje dan dit erbij wil, en jantje weer iets anders..

[Bericht gewijzigd door Mr GAmba op 13 april 2007 12:23:16 ]

daarom zei ik dus PSD.

PSD kun je kiezen om NIET door te metaliseren.

Soldeermasker zou ik wel doen, omdat dat fijner soldeert.

verder is het hetzelfde als hobbyprintje

Op 13 april 2007 12:17:40 schreef Mr GAmba:
Mensen overhalen om zich bezig te houden met elektronica.

De meeste mensen die op zo een beurs komen houden zich al bezig met elektronica ;).

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--

ik denk dat we ons moeten richten op de jeugd die dus met pappie of oom meekomt.

in een later stadium (lees dus iig na de 1e beurs) evalueren of deze opzet slaagt en evt zelfs BUITEN de elektronica wereld kijken of we kunnen werven. mond tot mond reclame werkt het beste in deze.

Op 13 april 2007 13:02:01 schreef Stynus:
[...]
De meeste mensen die op zo een beurs komen houden zich al bezig met elektronica ;).

Daar was ik me idd van bewust ;).

Op 13 april 2007 12:17:40 schreef Mr GAmba:
<<>>
Hier heb je helemaal gelijk in. Maar het is dan de vraag wat de bedoeling precies is van onze stand.

Willen we:
CO.net bekend maken onder de mensen die naar de beurs komen.
Winst maken om de site te bekostigen.
<skip>Mensen overhalen om zich bezig te houden met elektronica.</skip>
<<>>

wanneer je het aanpakt als 'forum/organisatie ter bevordering van het algemene elektronica-hobbyisme/zelfbouw' kan je daar bijde dingen onder laten vallen. let wel dat het geen commerciele boel moet worden omdat het dan alsnog mensen afschrikt en het meteen profesioneel en exclusief aandoet terwijl het dat niet is. toch moet je ook niet alleen maar beginnelingen aantrekken.
ik denk dat er heel wat meer oudere(lees: professionelere) mensen rondlopen die het ook leuk vinden om anderen te helpen en zelf geholpen te worden met hun problemen waar ze nu niet uitkomen.
om beide groepen te interesseren denk ik dat er dus bijvoorbeeld beginners-bouwpakketjes te krijgen moeten zijn maar ook bijvoorbeeld een stukje show your projects die mede mogelijk gemaakt zijn door CO (bv. een mooie versterker, een zelfbouw printfrees <event. demonstratie> en nog wat andere diepgaande projecten). daar kunnen natuurlijk ook wat opgebouwde bouwpakketten staan.

@ high met henk: niet om jou mening af te kraken maar omdat ik denk dat we zo ook meer kennis kunnen binnenhalen.

wat dat ook nog mogelijk zou zijn is om bijvoorbeeld de tafel daarnaast te gebruiken voor verkoop van (gedoneerde) spullen van leden om kosten te dekken en inkomsten voor CO. dus ook weer geen hoge prijzen maar dat kan natuurlijk wanneer er donaties zijn of bijna donaties.

andere inzichten leiden tot andere doelgroepen, maar ik richtte me nog even op de artikelen in de stand.

de echte fanatici zitten toch niet te wachten op een bouwpakketje.....

dus ik deel je mening wel, maar ben even in een ande facet blijven hangen, en puzzelde uit wat de bedoeling daarmee was.

maar idd hoe bereik je die andere mensen? idd met zelfbouw projecten als een propellorklok of andere indrukwekkende zelfgebouwde technieken.

okee, gelukkig zijn we het weer met elkaar eens :)
ik heb hier genoeg indrukwekkende projecten voorbij zien komen. van robots en versterkers tot complete printfreesmachines e.d.
ik weet niet wat KT's plannen zijn met de WK maar ik meende dat die ook in 'serieproductie' zou gaan..

wat dat ook nog mogelijk zou zijn is om bijvoorbeeld de tafel daarnaast te gebruiken voor verkoop van (gedoneerde) spullen van leden om kosten te dekken en inkomsten voor CO. dus ook weer geen hoge prijzen maar dat kan natuurlijk wanneer er donaties zijn of bijna donaties.

Jups dat zijn de dingen die je daar wil laten zien. Leuke projecten die mede tot stand zijn gekomen op CO.

Evt zou je ook reclame kunnen maken voor de FPGA bordjes. Zullen vast zat mensen zijn die hier ook interesse in hebben, maar geen idee hebben dat er al kant en klare dingen zijn.

MAH, waarom doe je niet mee? je hebt ook goede ideeen!!!

we laten gewoon een grote teslacoil zien:P
trekt wel de aandacht lijkt mij

schrik je dan mensen af, alleen al vanwege de afmetingen.

mocht je nog overwegen het ding aan te zetten:

.1 schrik je mensen af
.2 ben je levensgevaarlijk bezig
.3 worden alle mensen met hun uiterst gevoelige radio apparatuur pislink op je...

GEWELDIG IDEE.

hoewel als uithangbord... Maar aanzetten iig niet!!!

Op 13 april 2007 14:16:57 schreef High met Henk:
MAH, waarom doe je niet mee? je hebt ook goede ideeen!!!

ja, ik heb wel ideeen maar weet natuurlijk niet wat jullie ervan vinden. daar komt nog bij dat ik het behoorlijk druk heb met mijn studie (maar volgens sommige mensen komt daar komend kwartaal verandering in). ook is mijn woonplaats niet erg handig (prof. Groningen) en ben ik in de zomer meestal zo'n 2 a 2.5 maand vrijwel onbereikbaar. dus ik probeer zo mijn bijdrage te geven en me nuttig te maken zonder dat ik problemen en oponthoud veroorzaak wanneer ik er niet ben.

edit:
<<laat maar>>

[Bericht gewijzigd door MAH op 13 april 2007 14:30:42 ]

ik heb het ook retedruk, maar ik kan eind dit jaar wel een gaatje maken...

join the club and 5 makes a crowd.

Sorry mensen, maar ik vind dat de boel een beetje erg hard van stapel loopt!
Nog werkelijk 0 mailtjes ontvangen en het team is al geformeerd en is bezig met de uitwerking van de details ...

NOFI, maar als het zo gaat ...