Ik ben sinds vanavond begonnen met het uitzoeken hoe ik een bestuurbare auto om kan bouwen naar een lopende robot, maar ik kom er niet echt uit. Het idee is om de motortjes en de componenten in de auto te gebruiken om de benen te laten lopen en ook om naar links en rechts te gaan.
Kunnen jullie mss wat informatie geven dat ik er mee aan de slag kan?

Op 13 april 2007 23:11:43 schreef madthijs:
probeer deze link eens:

http://home.planet.nl/~havinga1/minibiped/minibiped1.htm

misschien geeft dit je inspiratie

ja inderdaat maar ik snap alleen niet hoe ik dit moet ombouwen met mijn autootje omdat hun het hebben over 1 been. en voor 2 benen heb ik al twee motortjes nodig die even hard draaien...toch??? ik heb een motor die blijft draaien(voor en achteruit) en een die stuurt(links rechts).
daar wil ik ds iets mee gaan doen maar heb er geen ervaring mee.( ik doe trouwens opleiding voor MSI(monteur sterkstroominstallaties)dis wel iets ervaring met motortjes, maar niet zo veel van gewoon electronica)

tnx. :P:9

heeft er iemand mss duidelijke ideeen voor me. ik ben behoorlijk onbekent met het maken van robots.

met alleen je autotje zul je het niet reden. je moet 2 aparte motoren hebben die gelijk zijn. die zul je aan die benen moeten hangen. als ik zo die foto´s zie zit er ook nog een servo of zie ik dat verkeerd? ik denk niet dat je die toevalig hebt of wel?

stef

ik heb alleen een bestuurbare auto.... verder dan ook nog wel plastic platen enzo maar meer niet echt.
kan ik dan niets met die twee motortjes die erin zitten?

btw. wat is een servo??¿¿

Je kunt er een robot op wieltjes mee maken.
voor een lopende robot, die niet alleen vooruit en achteruit kan heb je een paar mogelijkheden, het minimaal vereiste aantal motortjes is 2. waarom? omdat bij de meeste lopende robotjes, de linker en de rechter poot/poten apart aangedreven worden, zodat er gestuurt kan worden. in dat geval moet je 2 dezelfde motortjes hebben. wat je ook kan doen, is zoeken naar een 'beam walker' deze gebruikt 1 motortje voor de voortsuwing en de andere om z'n lijfje op een bepaalde manier omhoog te doen, zodat ie daadwerkelijk naar voren gaat, icm met het eerste motortje. (lekker vaag,maar kijk eens goed naar de constructie van die robotjes.)

wat je ook kan doen, is zoeken naar de 'walking kit' van de boe-bot, (beter al zoek je op boe bot van parallax en zoek je bij assessoires naar die pootjes, omdat ik niet precies weet hoe die heten)

gr madthijs

als ik de robot op wielen wil maken hoe kan ik m dan stabiliseren zonder gebruik te maken van "anti-valpootjes"(weet niet hoe het anders heet)?

door 3 wielen te gebruiken? 2 die je aandrijft, en 1 zwenkwieltje die zorgt voor verdere stabiliteit...

cool had ik nog niet aan gedacht |:( dank je :)