tomtenberge
The part that blows up first is typically the most expensive on in the design.(en dat is niet het enige)
goedendag, ik heb een probleempje met een 3915. ik heb het schema van jullie site nagemaakt,en nu blijvin alle ledjes branden, maar als ik mijn ving op twee kontacten leg ( sig, gnd) dan gaan er na hoe had ik druk, steeds meer ledjes uit, iemand een idee wat ik verkeerd kan hebben gedaan?
tomtenberge
The part that blows up first is typically the most expensive on in the design.(en dat is niet het enige)
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
tomtenberge
Anoniem
Op 19 april 2007 17:38:56 schreef tomtenberge:
dan gaat de stroom toch van min naar plus?
en dan (horen) ze het toch niet te doen?
nee
en de elektronenstroom gaat van + naar -
en de elektrische stroom precies andere stroom...
[Bericht gewijzigd door Anoniem op ]
Elektronen hebben een negatieve lading.
Ze verplaatsen zich van de (-), welke een overschot aan e- heeft en daarom een negatieve lading heeft naar de (+) welke (alles relatief) een tekort kent en positief is.
Als de LED'jes aan gaan zitten ze goed.
Al eens een andere bron geprobeerd ?
[Bericht gewijzigd door Aart op ]
Nieko
LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
Op 19 april 2007 15:12:20 schreef Aart:
Ik zou niet weten wat er behoort te gebeuren bij een open ingang, werkt de schakeling ?
Bij geen signaal gaan bij mij de laatste en eerste led branden (als ik het goed heb)... Heb de opstelling nog staan op het stripboard, wil wel ff kijke als ik het huiswerk klaar heb...
In het algemeen boeit het niet zo, omdat er zowel een tekort als een overschot kan zijn.
1A is een verplaatsing van 1 coulomb e- per seconde, welke kant die nu precies op rennen is vaak (niet altijd) niet zo van belang. Maar dit alles offtopic.
Nieko
Ik heb aaltijd geleerd dat de positive deeltjes (protonen) in een atoom niet kunnen worden verplaatst.. Door een tekort of overschot aan electronen (de negatif gelade deeltjes) word de pool bepaald lijkt me dan.. Of zit ik nou fout?
Bij geen signaal in dan gaan led 1 en 10 branden, slechte connectie van de + wil nog wel eens een zwakke branding van alle leds opgeven..
Trouwens misschien wel de verkeerde referentie spanning aangegeven met de weerstand (ik weet zo ff niet hoe t allemaal zit maar je kunt ergenst mee de spanning van de leds regelen, misschien komt er bij uit te veel spanning op de leds al te staan?)..
[Bericht gewijzigd door Nieko op ]
tomtenberge
even ter duidelijkheid ik heb dus Geen bron aan de input zitten en als ik een grote weerstand (mijn vinger) tussen het input pinnetje en de min houd gaan er enkele ledjes uit.
ik heb op simpele sluiting getest en dat is het niet. ik ga zo het circuit nog eens vergelijken met de tekening.
Sluit eens een weerstand van 47k ofzo tussen de ingang en de massa aan.
Probeer 'm dan nog maar eens uit met een geluidsbron
Volgens mij is die ingang veel te gevoellig en pikt zo allerlei storingen op....
[Bericht gewijzigd door Vaas op ]
Nieko
Dat bedoel ik, meet maar eens hoeveel volt er op je vingers staat door in iedere hand stevig de pennin van de multimeter te drukken.. Op die paar mV reageert dat ding wel hoor.. Heb ik ook last van, heel normaal (naar mijn idee) gewoon de geluidskabel op aan sluiten en de kabel denk ik zo kort mogelijk houden is ook het slimste..
joost53
Met succes begonnen met programeren| geen electronica.???.... DAN MAAR ICT.
als je geen signaal aansluit op je vu meter dan gaan alle leds aan, dus als je een jackplug of je eigen keuze goed aansluit dan gaan ze uit, als je daarna muziek op zet dan doet hij het:)
EDIT:
ik heb gemerkt dat als je geen signaal geeft en dus de leds aan laat staan, dat dan de ic's heel warm worden en raar gaan doen, dus pas hier mee op;)
[Bericht gewijzigd door joost53 op (30%)]