Ik heb een IDEC micro plc (type FC1A-C2A1)gekregen maar
ik heb er geen programmeer kabel bij(wel een programma),kan iemand mij vertellen hoe ik daar aan kan komen,of hoe ik deze kabel evt. zelf kan maken?
Bvd
Deze zijn vroeger ook door square D op de markt gebracht. Wij hebben voor SqD Nederland en SqD Denemarken de kabels gefabriceerd maar dat is al heel erg lang geleden. Ik zal eens goed moeten zoeken of ik daar nog wat van heb.
Zelf maken is (als ik de schema's kan vinden) zeker goed te doen.
[Bericht gewijzigd door GJ_ op ]
Hoeveel geluk kan een mens hebben. Ik heb ze nog ergens gevonden. Moet ze even forumrijp maken, kan even duren.
We hebben die dingen van "91 tot "94 gemaakt. Kun je nagaan wat een oude taart je PLC is 
Neemt niet weg dat het wel een leuk ding is. Ik heb er ook nog software voor alhoewel die alleen draait op langzame PC's. Vanaf de 386 ging het helemaal fout en hadden we "vertragingssoftware" zoals snail nodig.
--edit--
In welke regio zit "otje"?
Voor hetzelfde geld zit je hier om de hoek en kun je hier de originelen uitprinten, tenminste, als je ook een print wil maken. Het is ook wel simpel genoeg om op een experimenteerprint te maken.
Ik zit in de Overijssel,regio Twente.
Dat is dus niet "om de hoek".
Ik heb geduld dus ik wacht af.
In ieder geval vast hartelijk dank!
PS,
Ik heb ook al naar IDEC gemaild,daar is de kabel nog te "krijgen" voor 102,00 euro excl.verzendkosten.
Dit bedrag lijkt mij zeer overdreven,dat is de hele plc niet waard, dat zal ik er zeker ook niet voor betalen.
De kabel zoals wij die gemaakt hebben voor Square D bevatte ongeveer voor 10 euro aan materiaal. Bij zelfbouw heb je een wat ruimere keuze en kan het nog wel iets goedkoper: je zal nog wel ergens een stukje kabel hebben bijvoorbeeld en het hoeft misschien ook niet zo'n sjieke connectorkap te zijn. Wij goten ze ook volledig in de hars, ook dat zal voor eigen gebruik niet noodzakelijk zijn.
Overigens is die 102,00 euro niet echt overdreven voor een programmeerkabel. Een kabel zonder elektronica kost over het algemeen rond de 35 euro, een kabel met electronica gaat als heel snel over de 100 euro. Vergeet niet dat die kabels maar in kleine oplage's gemaakt worden.
Ik hoop er iig vandaag nog aan toe te komen. Anders wordt het helaas volgende week.
--edit--
je hebt mail...