Ik ben op zoek naar nieuwe goede 2 kanaalsscoop al dan niet met interne functiegenerator, richtprijs rond de 500Euro.
De digitale geheugenscoop PCS500 uit de Velleman colectie lijkt mij wel wat. Maar als je zoveel geld uitgeeft kun je dan niet beter een goede analoge scoop aanschaffen? Maar welk merk heeft goede low cost scopen met bijhorende garanties.
Zijn er soms ergens toevallig lopende promoties op scopen?

Allemaal veel vragen, ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt
Jan

Voor 500 euro koop je geen _goede_ nieuwe scoop. Je kan er echter wel ee nuitstekende 2dehands analoge scoop voor krijgen.

Toevallig is het aanbod op marktplaats nu even wat minder, maar meestal staan er zeker 10 leuke scoops te koop. Reken op een bedrag rond de 300 euro voor een mooie 100mhz tek scoop. Houdt even in de gaten of er wel of geen probes bij zitten, deze zijn los ook een euro of 20-50.

Er stond een hele mooie TDS210 van tektronix te koop, begin deze maand met een vraagprijs van 600 euro. Dat zou een hele mooie voor je zijn geweest.

Het beste wat je kan doen is even uitzoeken wat je wilt hebben en een prijs bepalen en dan afwachten totdat er zoiets voorbij komt waaien. Je hebt vast binnen 2 tot 3 weken beet :)