hallo
ik heb voor thuis een nieuwe home cinema set gekocht
ik had eerst een jvc set met speakers deze set hoorde bij elkaar nu wil ik graag de speakers behouden maar helaas wordt deze aangestuurd door middel van een vaste kabel naar de reciver deze kabel is het zelfde als een s-video aansluiting
dit wil ik graag vervangen door een tulp aansluiting
maar helaas kan ik nergens op het net een beschrijving of een datasheet vinden van deze sub-woofer
het zou jammer zijn als ik deze speakers niet kan gebruiken op m'n nieuwe set want er zit een goed geluid in
het type van de sub is SP-PWA10
weet iemand hoe ik er achter kan komen om het om te bouwen naar tulp stekkers
De subwoofer is om te bouwen om los te gebruiken. Ik heb
pas geleden een stel van die dingen om moeten bouwen voor los te gebruiken. In de subwoofer zitten 6 versterkers voor de sub en de bijhorende luidsprekers.
Als je de subwoofer met speakers los wil gebruiken moet er wel wat gemodificeerd worden in de voeding. Het geheel wordt normaal gesproken door de home-cinema aangeschakeld door een 12 volt stuurlijn in de systeemkabel.
Maar wat voor aansluitingen heb je op je nieuwe home-cinema? Om de oude subwoofer te gebruiken heb je in ieder geval een regelbare 5.1 line-out nodig, want op de subwoofer kun je alleen de sub zelf regelen.
beetje late reactie maar ben even op vakante geweest
maar goed ik heb op de versterker de normale aansluitingen zitten voor de speakers ook voor een pasive sub
maar ik heb ook een losse tulp voor een active sub deze wil ik graag gebruiken
al heb ik alleen maar een schematje van de stekker (s-video) die mn sub met mn reciver verbind de rest kom ik wel uit
de oude stekker is het zelfede als van een super video
thnx
Ik heb even een stukje uit de service manual gehaald voor je.

De connector is niet helemaal hetzelfde als een s-video kabel, maar je kunt ook de oude systeemkabel gebruiken.
Als je meer wilt weten over het ombouwen van de voeding kan
ik je daarbij ook helpen. Ergens op de zaak moet nog een kleine handleiding zijn voor het ombouwen. Deze kan ik je dan wel mailen of zo.
aaaaaah je maakt me blij 
als je de service manuel zou willen mailen heel graag
of iig het schema (ik weet niet of je het uit een boek haalt?)
ook die ombouw is erg welkom
erg bedankt ik zat er al weer een beetje tegen op dat ik weer een paar avondjes moest gaan meten
thnx
Weer een paar plaatjes :
Op de print waar het netsnoer op aangesloten is moeten de contacten van het blauwe relais doorverbonden worden. Bouw wel een netschakelaar in, anders staan de subwoofer na het ombouwen altijd aan!

en dan nog wat op de print waar de systeemconnector op zit.
Op de connector naar de hoofdprint de pennen 1 en 5 verbinden. Dit is de 12V lijn die normaal vanaf de home-cinema komt.

De aansluitpunten van de andere ingangen heb ik er ook bijgezet. De plaatjes komen uit een pdf, deze mail ik je wel. Hij komt in twee stukken van ca 5 MB.
Succes ermee 
Hallo,
Toevallig heb ik denk ik dezelfde subwoofer + bijbehorende speakers
Had zelf ook de bedoeling de set los te gebruiken maar zit met hetzelfde probleem.
Dit helpt me al aardig verder, maar als iemand mij dat Schema van die sub kan sturen, ik zag dat het 2x5 mb was dan zou ik daar heel blij mee zijn.
Kan ik daar toch nog wat mee doen want anders beland het op de stort en dat is ook zonde.
Beukje, (Henk)
Hallo,
Als hij op de stort zou belanden is dat zeker zonde. Vanavond zal ik het schema wel naar je mailen.
Bjokal,
Alvast bedankt, heb het apparaat al weer tevoorschijn gehaald, ik meende dat Cinemaset al weg was maar die ligt ook nog in de doos, helemaal uitelkaar.
Volgens mij was daarvan de voeding ontploft.
Handleiding was er ook nog, alleen mis ik de centerspeaker.
Maar goed ik heb de sub opengehaald, relais doorverbonden en de 12v lijn doorverbonden en het werkt en alle versterkers doen het goed.
Nou proberen of het achter de computer wil.
De originele kabel is er ook bij, moet maar even zien of ik die doorknip of dat ik de connector van de cinemaset gebruik.
PS. die van mij is Modelno. SP-PWV70.
Bedankt,
Beukje.
Ah,
De THV70 set. Een leuk klein kastje, maar een ramp om te repareren. De sub is bijna hetzelfde als die van de THA10. De layout van de printen zijn iets anders, en de kast is anders.
Gelukkig voor je mailbox is het schema van deze kleiner 
Hij is naar je onderweg.
Op 5 september 2007 15:57:55 schreef bjokal:
Hallo,Als hij op de stort zou belanden is dat zeker zonde. Vanavond zal ik het schema wel naar je mailen.
Hallo allemaal,
Ik heb de zelfde subwoofer en wil hem ook ombouwen voor en tulp aan sluiting en ik las dat er schema zijn wie kan mijn er aan helpen,ik heb de sp-pwv 70,en mijn nieuwe verskerker is een pioneer
alvast bedankt voor de moeite
Martin
mijn email is [spamvanger]
bedankt
/mod edit, dat was het inderdaad niet. Je email is ook zichtbaar in je profiel.
[Bericht gewijzigd door klein is fijn op (77%)]
Mailtje is onderweg.
Ik denk dat het niet zo'n goed idee is om je mail adres zo op het forum te zetten.
V.G.
björn
beste mensen,
ben sinds vandaag geregistreed bij dit forum ik heb hetzelfde probleem als een aantal van jullie, ik heb ook de sub van de jvc th-v70r. de speler is kapot en nu heb ik een nieuwe set van sony, nu wil ik deze woofer houden vanwege de superbass... alleen nu moet dus ook de kabel vervangen worden voor een tulpaansluiting. kan iemand me helpen hoe ik dit ding om kan bouwen???
alvast bedankt,
groeten
Op 31 juli 2007 23:01:07 schreef bjokal:
De subwoofer is om te bouwen om los te gebruiken. Ik heb
pas geleden een stel van die dingen om moeten bouwen voor los te gebruiken. In de subwoofer zitten 6 versterkers voor de sub en de bijhorende luidsprekers.Als je de subwoofer met speakers los wil gebruiken moet er wel wat gemodificeerd worden in de voeding. Het geheel wordt normaal gesproken door de home-cinema aangeschakeld door een 12 volt stuurlijn in de systeemkabel.
Maar wat voor aansluitingen heb je op je nieuwe home-cinema? Om de oude subwoofer te gebruiken heb je in ieder geval een regelbare 5.1 line-out nodig, want op de subwoofer kun je alleen de sub zelf regelen.
Ook ik heb een sp-pwa10 in mijn bezit, en die wil ik graag aansluiten op mijn nieuwe receiver jvc 5050B alleen deze heeft een tulp-aansluiting als subwoofer out.
En de subwoofer heeft een 8 polige kabel, dit gaat dus niet passen...en als ik de berichten doorlees dan is het dus mogelijk om de sp-pwa10 'om te bouwen' zodat je hem met een tulp stekker kan aansluiten op een receiver (in mijn geval dus:jvc 5060B).
Dus ik wil aan Bjokal vragen of je mij ook de handleiding wilt toemailen ... ?
ik hoor het..
Gr.
Michel
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
De "handleiding" is niet veel meer dan de plaatjes die ik hier gepost heb met wat tekst erbij. Ik heb hier zelfs ook nog aangegeven waar de andere kanalen aangesloten kunnen worden. Je hebt dus meer aan de gegevens in dit topic dan de handleiding waar ik het over had.
na enig speurwerk op internet ben ik het volgende kabeltje tegengekomen...:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10108
mijn vraag is dus of dit gaat werken als ik deze aansluit op de subwoofer en dan met een tulpstekkertje verleng naar mijn versterker toe....
ik ben heel benieuwd of dit mogelijk is..
Greetz,
michel
Dit gaat niet werken, je zult echt de subwoofer moeten verbouwen. Het is niet een kwestie van even een verloopje gebruiken en werken, je moet de subwoofer ook nog aan zien te schakelen.
Nogmaals, alles wat je moet weten staat al in dit topic. Je zult dus echt met een soldeerbout aan de gang moeten 
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (42%)]
ok, dat is geen probleem, dat word voor me gedaan een dezer dagen door een vrij technisch iemand, ik laat het weten in dit topic als het gelukt is...
iig alvast bedankt voor je hulp via dit forum.
Greetz.
Ik ben al ruime tijd op zoek naar een mogelijkheid om mijn SP PWA10 om te bouwen. Kom ik notabene hier de uitleg tegen! Super. Kan iemand mij de handleiding doorsturen?
Alvast bedankt....