Ben op zoek naar een goed tekenprogramma, liefst niet te duur, om electronische schema's te tekenen. Wel zou het PCB layout automatisch moeten aangemaakt worden door het programma. Wie heeft ervaring met tekenprogramma's? welk programma kunt u aanraden?

De demo niks. Maximale maat is dan geloof ik 100x160mm (eurokaart) en er is een beperking op het aantal gaten geloof ik.
Hier meer

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (22%)]

Op 9 oktober 2007 09:15:00 schreef GJ_:
De demo niks. Maximale maat is dan geloof ik 100x160mm (eurokaart) en er is een beperking op het aantal gaten geloof ik.
Hier meer

heb het eens bekeken en lijkt me wat ik zoek. Bestaat er ook een nedelandstalige versie?

Ik heb ooit eens naar eagle gezocht.
Ja, demo is gratis, maar daarmee is niet veel te beginnen.
Wanneer je het serieus wilt kunnen gebruiken, ben je iets
van 3000 euro kwijt... (of waren het nog guldens ? Maar dan is het
nog wel 1500 euro nu....)

Zoek eens naar Scooter-PCB, de hoogste prijs daarvoor, voor de
volledige versie is iets van rond 300 euro.
Een paar gegevens:
100 layers, opp. 1,6 x 1,6 m, geintergreerde 100% autorouter,
max. aantal elementen slechts begrensd door geheugencapaciteit.

Nu denk je misschien, wat moet ik met een print van 1,6 x 1,6 m,
en 100 layers ? Klopt, maar je weet dan wel, dat wanneer je ergens
mee bezig bent, dat je `nooit` aan de grens komt.

Kijk eens op:

http://www.scooter-pcb.de/scooter-pcb/index.html

Groeten,

Eddied

Op 9 oktober 2007 09:40:50 schreef Eddied:

Volgens mij zitten er op CO toch veel gebruikers van de demoversie?

Op 9 oktober 2007 09:40:50 schreef Eddied:
Ik heb ooit eens naar eagle gezocht.

De Nonprofit versie is wel te betalen, kun je nog steeds geen printen van 1,6x1,6 meter mee maken, maar dat is niet zo erg want mijn ets tank is niet zo groot.

Demo versie van eagle is echt niks mis mee,...

Max afmeting van je PCB is jammergenoeg maar 8*10 cm, dit is ruim voldoende voor de meeste hobby projecten. Onbeperkt aantal gaten, dus daar zou je ook geen probleem moeten ondervinden.

Ook zit er een zeer grote parts library bij.

En de 3D functie van eagle ziet er echt stukken beter uit dan die van ultiboard :P

Die demo versie is prima hoor, kom je een heel eind mee hoor! De meeste kleine dingen zijn wel te maken en als je niet zo goed PCB kan ontwerpen heb je misschien groter nodig. Maar oefening baart kunst :)

Ik zou gewoon eerst met Eagle beginnen kan je altijd nog verder kijken.

Idd Eagle is wel even wennen qua interface maar zeker goed te doen!
De volledige versie heb je eventueel al voor 150 euro(dollar?).
Mist niet voor winst oogmerk toegepast

Op 9 oktober 2007 10:11:39 schreef Mr GAmba:
En de 3D functie van eagle ziet er echt stukken beter uit dan die van ultiboard :P

Sinds wanneer heeft eagle een 3d mogelijkheid?

lekker povray'en :)

http://jeroen.boere-adviseur.nl/images/JTAG/JTAG_3D_V2.png

kon alleen de kleur van de PCB niet blauw maken, want in het echt isi toch echt wel blauw geworden :)

[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op (82%)]

Ja ziet er vet uit.. krijg alleen heel die eagle 3d niet aan de praat. Misschien nog eens naar kijken. Staan nergens goede installatie informatie.

Mja ik ben er al uitgekomen maar je moest nog wel een paar dingen extra doen voordat het werkte. Dus zo duidelijk staat het er niet.

Hum. Ik heb geen verstand van Eagle 3d, maar als u de gemiste informatie hier nu wel vermeld hebben toekomstige mensen met problemen er iets aan.

Een een mailtje met aanvullingen naar die site lijkt me ook het overwegen waard. :)

Uw opmerkingen staan nu ietwat zeurpieterig.