Ik ben een beetje aan het "stoeien"met een Klockner Moeller
PLC type PS3.
Nu wil ik daar een 0-10 Volt signaal op aansluiten,maar het is mij niet duidelijk waar ik die op aan moet sluiten.
Aan de zijkant van de plc zit daar een aansluiting voor,maar weet niet hoe deze aan te sluiten.
Er zit een 8-polige connector(weet niet wat de benaming is
voor deze connector)
Wie weet raad?
Alvast bedankt
Peter Claus
It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple
Vergeet het. Als deze niet geprogrammeerd is, kan je er niks mee aanvangen. En om die te programmeren heb je een adaptor nodig van RS232 naar RS485, en dit is niet zomaar een adaptor, deze verandert ook nog eens de baudrate van 9600 naar iets van een 182000. Dat zou een Suconet K poort zijn. Zo'n adaptortje heb ik eens opengemaakt en bevat een heuse 80C515 microcontroller. De PS4 kun je nu gewoon met RS232 programmeren. Maar nogmaals, zonder de programmeersoftware kan je er geen fluit mee aanvangen.
De zijkant heeft bij sommige PS3 een 8 polige din connector, als je manuel hebt kun je nazien wat de aansluitingen zijn ik meen dat er 4 analoog in en 1 uit op zitten , programeren kun je met de PRG3 als je die hebt. Het positieve van deze PLC is dat er analoge ingangen opzitten voor een prijs waar je bij sommige grote PLCs nog geen analoge kaart voor hebt. Het slechte is als je rekenkundige dingen programmeert dit geheugen plaatsen inneemt die je niet ziet, je denkt dat je bijv nog 300 adressen tot je beschikking hebt en de koek is al lang op. Daar kom je dan achter als je het programma er in jaagt.
Ik heb even gezocht : pin aansluiting is analoog ing 0 pin 1: analoog ingang 1 pin 4 : analoog ingang 2 pin 5 : analoog ingang 3 pin 3 analoge massa pin 8+2 analoog 0 uit pin 6 : referentiespanning pin 7
Nee,geen handleiding wel een paar programmeer voorbeelden
waarmee je een simpel programma mee kunt maken(tijd functie,and,nand,or,exor ed.)
Ik weet ook niet waar ik een handleiding vandaan kan halen.
Zal ik doen,als het mogelijk is mag je de handleiding ook over de mail sturen.
In ieder geval hartelijk dank alvast.