Hoe is jullie ervaring met de RIGOL na enkele maanden er me gespeelt te hebben ?
Is de logic state interessant (te gebruiken)?
Zou je de aankoop nog doen?
Ik ben namelijk aan het overwegen om ook een RIGOL aan te schaffen en dan is de ervaring van enkele gebruikers toch wel interessant.
stecj366
Sonar is meer dan Ping...
Ik heb hem aangekocht via de unief, en ik ben er zeer tevreden van. Eerst had ik wat twijfels over de logic analyser, omdat ik er niet zo vlot de signalen op het scherm kreeg zoals ik wou. Maar nu ben ik er ongelooflijk tevreden van. Zeker het diepe geheugen is een luxe! Ik vind het een aanrader
Ik ben er ook zeer tevreden over tot nu toe. Het enige vervelende bezwaar dat ik heb is dat hij echt veel herrie maakt. Er zit een klein ventilatortje in dat veel toeren en dus veel lawaai maakt. Ik zit erover te denken om dat te verbouwen. Vrees alleen dat ie daarvoor open moet en dat zal dan wel ten koste van de garantie gaan.
stecj366
Als je vooral de logic analyser functie's nodig hebt zou ik je aanraden ook eens naar de LogigPort analyser te kijken. Die is veel krachtiger, heeft 34 kanalen, gaat tot 500Mhz, heeft zowel state als timing analyser, 4 chanels uit je 34 beschikbare waar je terzelfdetijd frequentie metingen kunt op doen en logicanalyser weergeven, en dit voor veel minder geld. Ook de triggermogelijkheden zo gewoon niet te vergelijken, iets wat heel belangrijk is. Laat je niet vangen aan zijn 2K buffer want dat is een gecompreseerd formaat die toelaat om zelfs tot enorme diepe buffers te bekomen ( tot meerdere mega samples) Is de scoopfunctie ook heel belangrijk dan is de Logicport geen directe oplossing. Ik gebruik mijn oude analoge scoop (2x50Mhz) als scoop en de logicport als analyser. Omdat die direct op de PC draait heb je het scherm volledig beschikbaar in heel hoge resolutie wat sterk ten goede komt aan het weergeven van al die signalen. Kost $389 + verzending+BTW+10 euro kosten. Maar de $ staat nu heel laag 
stecj366
MJa inderdaad, die logicport is wel knap. Maar hij is nu al aangekocht, en die paar keer dat ik een off chip LA gebruik (anders neem ik de LA van altera op fpga) is de rigol meer dan genoeg (ook is het een standalone toestel, iets wat ook voordeel heeft)
Bedankt voor jullie respons. Kan er eimand een I2C binnen pakken met de RIGOL en de (data)file doorsturen? Ik zou ze eens willen bestuderen in hoeverre deze bruikbaar is om deze file om te vormen zodat ze te gebruiken is met de software va de logicport.
http://www.pctestinstruments.com/downloads.htm
Als je de logiport in demo draait kan je met de interpreter I2C, SPI en RS232 signalen zichtbaar maken. Ik heb de "I2C, SPI, RS232 Interpreters.LPF" via een texteditor aangepast en deze kan je dan gebruiken met de demosoft van logiport.
Ik heb de logicport ook overwogen maar het is ook wel handig als je een standalone toestel kan gebruiken. Verder vind ik de scoopfunctie ook wel belangrijk.
)