Ik heb een stappenmotor aangesloten op een controller IBC-400A van AMS. Daar achter heb ik een driver BSD-01v2 van interinar hangen. Nu heb ik de controller aangesloten op een anologe joystick. De let van de controller knippert dus de controller werkt. Maar de motor zoemt alleen maar en draait niet wel klinkt de toon hoogte anders als ik mijn joystick van positie verander. Ik heb het met 2 verschillende motoren geprobeerd maar bij allebei heb ik het zelfde probleem. Nu denk ik dat het iets te maken heeft met de frequentie of dergelijk maar weet het niet zeker dus als iemand mij kan vertellen waar dit probleem op lijkt dan kan ik wellicht makkelijker het probleem vinden.

Groeten,

Arthur

Stappenmotor goed aangesloten?

Kan de snelheid te hoog staan ?
Als de snelheid te hoog staat, dan kan de motor het niet bijhouden en blijft stilstaan te brommen.

Wel het juiste type motor gebruikt ?
Unipolair / Bipolair / Juiste aantal fases ?

Als we een schema en een prog te zien krijgen, dan kan je meer- en betere antwoorden verwachten..

Een schema kan ik niet vinden van de contoller en de driver maar heb wel de link hier van de controller en de driver:

Hardware manual controller IBC-400A
Software manual controller IBC-400A
Driver manual BSD-01v2

Verder is de driver voor een stroom van 15-75mA. Dit inverband met een faulhaber motor ADM 1220-V12-09 die ik wil gaan gebruiken maar die heb ik nog niet. De motor die ik er nu heb aangesloten is een Lin engineering 208-17-01. Nu heb ik ook de spanning gemeten over een phase als ik de motor aanstuur en dan is de spanning maar 0,5V en de spannig die ik op de driver heb gezet is 15V.

Verder kan je in de controller heel veel dingen instellen maar waar ik als eerste aandacht was dat de Steps per second te hoog waren maar op lagere SPS doet de motor het ook nog niet. Ik hoop dat dit het allemaal wat duidelijker maakt.

Groeten,

Arthur