Hoi ik heb vandaag een Philips PM3260 op de kop weten te tikken maar de triggering is niet helemaal in orde. Na wat afstelwerk triggerd hij nu wel maar mijn trace blijft niet netjes stil staan. Het schokt heen en weer, zonder ritme ofzo. Wel rond hetzelfde punt.
Wat zou het kunnen zijn ?
Ik heb helaas geen manual.
rbeckers
Overleden
Zonder schema en eventueel 2e scoop is dit moeilijk te repareren.
Mischien dat je via http://www.dse.nl/~schemath/schemath.txt een schema kunt krijgen.
Begin eerst met de voeding door te meten. Spanningen en rimpel moeten kloppen. Als je een 50 Hz signaal hebt, eventueel een loshangend draadje aan de ingang, kun je dan wel een stabiele trace krijgen?
chuckie
Honourable Member
Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Ik heb hier een reparatieboek liggen van de PM3240.
Ik weet niet of er veel verschil is met de PM3260, maar ik kan hem naar je opsturen of er kopietjes van draaien o.i.d.
Alle schema's en onderdelen staan hier uitgebreid in.
Kan je misschien fotootje t voedingsschema maken of inscannen oid ? Ik denk dat ik daar erg mee geholpen zou zijn. Er is duidelijk ooit iets mis gegaan met een condensator en die is vervangen.
Verder is er nog meer geprustst maar wel met de originele onderdelen, pin to pin verbindingen enzo, ik gok dat de PM3260 dezelfde voeding heeft als een ander model alleen met enkele kleine aanpassingen.
Ik zie hier ook een "220/" elco (ja "/" staat er, ziet er wel hetzelfde uit als al die andere elco's) met een 30.1ohm weerstand erover, beetje vreemd.
En ik zie ook een onderdeeltje dat ik nog nooit gezien heb, kan nu geen foto maken maar het is een soort van relatief platte cilinder met bolle zijkanten, verticaal met twee pootjes eronderuit. En dan horizontaal kleine zwarte band, brede rode band, weer zwarte band.
Enig idee ? 
chuckie
Honourable Member
Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Klinkt als een beschrijving van mijn schoonmoeder 
Misschien een spoel, maar dat zou gissen zijn.
Uitsolderen en meten?
Ik zal zo als ik klaar ben met mijn BTW aangifte (altijd weer op het laatste moment), eventjes wat gaan scannen en doormailen.
Hoop dat je er wat aan hebt.
-edit- Je hebt mail en ik heb slaap.
Hoop dat het te lezen is.
Ah bedankt!
Er zijn een hoop overeenkomsten.
Het lijkt er op dat iemand de 220nF die net voor de gelijkrichting over de mains staat met 2.2uF heeft vervangen.
Dat bolletje zou best wel eens een oude NTC kunnen zijn denk ik 
rbeckers
Overleden
Als je wilt kun je het schema uploaden naar:
http://www.uploadarchief.net/overview.html
Dan kunnen meer mensen tips geven ivm triggerproblemen.
Ik zoek nog een PM3260 (E), dus als je 'm kwijt wilt laat dan even weten.
De mijne heeft een kapot B kanaal.