Updaten site

Jeroen

Moderator

Oké, omdat het vorige topic volgens Corné erg offtopic ging, even een nieuw topic hierover.
Reactie van Bas:

Op za 23-03-2002 22:40:23 schreef Bastiaan:

[...]

[...]

Dit horen we graag, bedankt allen.

Om jullie even te vertellen wat wij er van denken.
Die upload map is een goed idee. Het probleem echter is dat die map niet zo gemakkelijk bij ons te plaatsen is. Maar Erik heeft al aangeboden een plekje te hebben dus dat is weer mooi meegenomen.

Naar aanleiding van dit topic zijn we in vergadering over de kwestie "uploadmap met schema's". Wij houden jullie op de hoogte van de stand van zaken.

Tot die tijd zou het mooi zijn als de mensen die al schema's hebben deze in een gif of jpeg formaat kunnen zetten zodat het weinig ruimte inneemt. Maar zoals in dit topic als is gezegt moet de leesbaarheid er niet onder lijden.
Mailen van schema's kan altijd. Stuur jullie schema's naar een van de teamleden.

[list]
[*]Bastiaan: bastiaan@circuitsonline.net
[*]Jeroen : webmaster@circuitsonline.net
[*]Hugo : hugo@circuitsonline.net
[/list]

En die van mij:

Op za 23-03-2002 22:48:12 schreef Jeroen:
Binnenkort wordt de manier van updaten ook veranderd, de updates gaan dan niet langer via mij, zodat de updates wat vlugger op de site kunnen komen (ik heb het ook vrij druk).

Hiervoor moet wel nog het een en ander geprogrammeerd worden, dus dat kan een aantal weken duren.

En wat het forum betreft: we zullen ook wat forumregels gaan opstellen en wat vaker modereren en wat topics dichtgooien ofzo.

Voor de rest zie de reply van Bas :-)

Op za 23-03-2002 23:09:16 schreef Diamon:
Mmmmmmmmmm, zou het dan ook een idee kunnen zijn, dat de geregistreerde gebruikers een account krijgen op de FTP server.
Op deze manier kunnen we dingen oploaden, en kunnen de mod's op de accounts kijken voor schema's enzo.
Anders raken meelaccounts enzo snel vol, en alle mod's kunnen bij de bestanden komen en is dus in het bezit van de schema's.

Erik, is het de bedoeling dat je een anonymous accountje maakt waar iedereen kan uploaden en een accountje waarmee de crew alles ervan af kan halen en kan deleten? Of had je iets anders in gedachten?

Overigens heb ik het net even geprobeerd op je ftp te komen en het gaat fout bij de passive mode (toevallig een firewall draaien die dat blockt?)

/edit: typo's

[Bericht gewijzigd door Jeroen op zondag 24 maart 2002 13:11:38

dan heb ik denk ik de pasv mode uit ofzo kan je het eens proberen met de pasv mode uit?

en wat betreft de accounts ik denk dat ik 2 ga maken eentje voor de crew die dus alle functies heeft dus deleten en whatever en de anonymous alleen maar kan uploaden en downloaden en niet verwijderen enzo

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Jeroen

Moderator

Het werkte net weer, dus het was een beetje loos alarm. Passive mode uit kan niet omdat ik achter een router zit.

[13:28:59] 214 PROBEER EENS ZONDR PASV AAN
[13:29:00] 214 PROBEER EENS ZONDR PASV AAN
[13:29:01] 214 PROBEER EENS ZONDR PASV AAN
[13:29:01] 214 PROBEER EENS ZONDR PASV AAN
[13:29:01] 214 PROBEER EENS ZONDR PASV AAN
[13:29:01] 214 PROBEER EENS ZONDR PASV AAN
[13:29:02] 214 PROBEER EENS ZONDR PASV AAN

Oké, duidelijk :-)

Met die accounts is ook goed.

Op zo 24-03-2002 13:30:42 schreef Jeroen:
Het werkte net weer, dus het was een beetje loos alarm. Passive mode uit kan niet omdat ik achter een router zit.

[...]

Oké, duidelijk :-)

Met die accounts is ook goed.

dus het werkt nu goed?
probeer anders eens een filetje te uploaden

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Op zo 24-03-2002 13:35:36 schreef Erik:

[...]

dus het werkt nu goed?
probeer anders eens een filetje te uploaden

Inloggen en downloaden gaat bij mij goed, maar uploaden niet.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Op zo 24-03-2002 13:42:25 schreef Bastiaan:

[...]

Inloggen en downloaden gaat bij mij goed, maar uploaden niet.

zal even zien wat er aan de hand is ik denk dat ik het wel weet maar kan je me niet even adden op icq of msn?

btw als het goed is moet het nu werken

[Bericht gewijzigd door Erik op zondag 24 maart 2002 13:43:53

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Diamon

Golden Member

Op zo 24-03-2002 13:27:46 schreef Erik:

en wat betreft de accounts ik denk dat ik 2 ga maken eentje voor de crew die dus alle functies heeft dus deleten en whatever en de anonymous alleen maar kan uploaden en downloaden en niet verwijderen enzo

Maar wordt het met een een anonymous account voor de gebruikers niet één grote euhmmmmm, puinzooi.
Zelf ben ik voorstander van een "eigen" accountje, hierop kan ik dan ook de bestanden zetten, die ik voor het forum gebruik.
Zoals als foto's, schema's en ets bestanden etc.......
Je kunt dan een limiet hanteren van 10Mb ofzo.

Wanneer je 1 account gaat hanteren voor de upload en download, dan krijg je gegarandeert een zooitje.
Want wat als ik een schema en ets bestand upload.
Dit komt dan gezellig bij de overige-tig bestanden te staan.
Hoe denk je dat de mod-jes dit moeten gaan beheren.
Daar is geen beginnen aan.
Stel dan ook zelf voo, om iedere geregistreerde gebruiker een eigen accountje te geven.
Deze heeft wel de leesrechten, maar verder geen mogelijkheden.
Ze hebben dan wel "volledige" rechten op hun eigen directory.
Misschien een idee, om op elk account een "Delete" directory aan te maken.
Dan kan een mod-je of iemand anders deze directory legen.
Anders kan het dus voorkomen dat je een 404 Error krijgt.
Dat een mod-je dus een bestand gebruikt in een schema, en dat een gebruiker het bestand verwijdert.

Dit is zomaar effe een ideetje, mocht je er toch anders over denken dan hoor ik dat wel.
Want hoe denken de mod-jes over je 1 grote directory.

Op zo 24-03-2002 15:26:01 schreef Diamon:

[...]

Maar wordt het met een een anonymous account voor de gebruikers niet één grote euhmmmmm, puinzooi.
Zelf ben ik voorstander van een "eigen" accountje, hierop kan ik dan ook de bestanden zetten, die ik voor het forum gebruik.
Zoals als foto's, schema's en ets bestanden etc.......
Je kunt dan een limiet hanteren van 10Mb ofzo.

Wanneer je 1 account gaat hanteren voor de upload en download, dan krijg je gegarandeert een zooitje.
Want wat als ik een schema en ets bestand upload.
Dit komt dan gezellig bij de overige-tig bestanden te staan.
Hoe denk je dat de mod-jes dit moeten gaan beheren.
Daar is geen beginnen aan.
Stel dan ook zelf voo, om iedere geregistreerde gebruiker een eigen accountje te geven.
Deze heeft wel de leesrechten, maar verder geen mogelijkheden.
Ze hebben dan wel "volledige" rechten op hun eigen directory.
Misschien een idee, om op elk account een "Delete" directory aan te maken.
Dan kan een mod-je of iemand anders deze directory legen.
Anders kan het dus voorkomen dat je een 404 Error krijgt.
Dat een mod-je dus een bestand gebruikt in een schema, en dat een gebruiker het bestand verwijdert.

Dit is zomaar effe een ideetje, mocht je er toch anders over denken dan hoor ik dat wel.
Want hoe denken de mod-jes over je 1 grote directory.

Diamon heeft wel gelijk ja maar ik kan natuurlijk niet voor bijvoorbeeld 200 members een account maken van 10 mb
dan krijg ik een lamme hand van het typen dus lijkt het mij verstandiger om de mensen die het graag willen een account krijgen

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Diamon

Golden Member

Weet niet wat je kunsten qua scriptjes zijn.
Maar je zou misschien, in overleg met Jeroen, kunnen regelen dat alle gebruikers weer opnieuw moet inloggen.
Zodra een gebruiker inlogt, dat er dan een script meedraait, dat er dan automagisch een Home directory wordt aangemaakt.
Je zet dan in het script alle rechten die aangemaakt moet worden.
Gezien je met rechten gaat werken, zou je het beste de Home directorys op NTFS zetten.
Je kunt dan alles zeer goed beheren.

Op zo 24-03-2002 15:51:19 schreef Diamon:
Weet niet wat je kunsten qua scriptjes zijn.
Maar je zou misschien, in overleg met Jeroen, kunnen regelen dat alle gebruikers weer opnieuw moet inloggen.
Zodra een gebruiker inlogt, dat er dan een script meedraait, dat er dan automagisch een Home directory wordt aangemaakt.
Je zet dan in het script alle rechten die aangemaakt moet worden.
Gezien je met rechten gaat werken, zou je het beste de Home directorys op NTFS zetten.
Je kunt dan alles zeer goed beheren.

het kan ook zijn dat iemand alleen maar effe wat downloaden wil dus... dan heeft ie meteen een account en dat is niet de bedoeling

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Diamon

Golden Member

Op zo 24-03-2002 16:55:31 schreef Erik:

[...]

het kan ook zijn dat iemand alleen maar effe wat downloaden wil dus... dan heeft ie meteen een account en dat is niet de bedoeling

Huhhhhh, hoe bedoel je dat.
Als die persoon wil downloaden, dan zal dat via ftp moeten.
Of je moet directory listing toestaan, waar ik een voorstander van ben.
Dan heeft die persoon geen account nodig.
Als iemand inlogt of zich registreerd, dan heeft die persoon ook een home directory ja, maar dat wi niet zeggen dat die persoon ook gebruik van die directory maakt.
Maar een directory neemt geen noemenswaardige ruimte in, en je kunt 1 keer per maand alle lege mappen verwijderen.

Waarom is het niet de bedoeling dat iemand dan ook gelijk een account heeft.
In je ftp programma heeft die persoon geen account.
Daar komt gewoon 1 standaard account, bv users + password.
Die persoon krijgt alleen een home directory.

Euhmmm, je kunt me ook bereiken op ICQ: 34184969
Denk dat dat nu toch wel makkelijker wordt.

Jeroen

Moderator

Het gaat hier toch over een FTP-server om schema's op te zetten die wij dan weer op de site zetten of niet?
Dan lijkt het me makkelijker om gewoon een account te maken.
Het is eigenlijk niet te doen om een eigen account aan de registratie hier te koppelen. Verder lijkt me dit teveel rompslomp voor Erik (maar hij moet het zelf weten natuurlijk).
Je kunt beter gewoon een paar directories maken voor verschillende categorieën schakelingen en regels stellen aan de naamgeving van de bestanden (GIF/JPEG/BMP/PNG voor schema, en TXT/HTML met zelfde naam voor onderdelenlijst/opmerkingen).