Beste Forumleden,

Om twee van mijn Bosch Motronic's(1984/1986) te repareren heb ik een chip nodig met als opdruk InterDesign FI2438-03.(dual reluctance amp)
Deze chip is voor de interfacing van de twee reluctance sensors.(o.a BDP sensor).
En tevens tweemaal ON588(NPN Darlinton Philips)
Heeft iemand een idee of deze componenten nog ergens te koop zijn?

bvd
Trevor

lijkt mij gewoon een comperator/op-amp.

die ON588 is denk ik een injector driver of en ontstekings driver: vast wel te wisselen met iets anders al je een beetje meer info geeft....

even googlen levert namelijk op dat er meer mensen die componenten zoeken: ga er niet vanuit dat je exact die dingen kunt krijgen!!

Uiteraard heb ik ook alternatieven gezocht maar die zijn er voor het IC zeker niet.(Lm1815 maar die is enkel)
On588 kun je denk ik vervangen door een BDX33 maar heb liever het origineel.

Trevor

van wat voor auto's is het en waarom gaat het stuk?
En waarom zou het perse origineel moeten zijn?
philips heeft er nogal een handje van om snel OEM producten te maken die NIET te krijgen zijn voor consumenten

Zeker in automotive kom je dat heel vaak tegen. Ik denk dat eht slim is om die BDX33 er gewoon in te plaatsen en eens exact te kijken welke aansluitingen je nodig hebt op die ene IC. Mijn ervaring in automotive ECU's is echter dat je heel veel geluk hebt als je iets kunt vinden....

meestal kom je idd uit op allerlei modificaties

echter als je natuurlijk een andere ECU kunt vinden ben je er ook.

Porsche 911 1984/1986
Ook halfgeleiders hebben niet het eeuwige leven.
Zelfde type ECU komt ook in BMW voor

Vriendelijke groet,
Trevor

De on588 kan je voor een BDX53 vervangen, Bosch gebruikt deze ook als de on588 op zijn dan zit er ineens een bdx in.
De reluctance amp is een ander verhaal die zijn niet meer te krijgen, weet je zeker dat ie stuk is?
In een enkele keer heb ik gezien dat de mkt c van de integrator die in de chip zit stuk is.
Anders een BMW ecu uit die periode zit dezelfde amp in die staan wel op MP voor een paar tientjes. OA de 0261 100 073
is een 325i.

Edit: Je kan eventueel het Bosch cj30 ic gebruiken voor de opnemer. Deze zijn voor 1 sensor dus moet je er 2 nemen.
Ze zitten in ABS ecu's voor de wheelspeed sensors.

[Bericht gewijzigd door Paul Welther op (16%)]

Hartelijk dank voor de info Paul.

Ik zal inderdaad die C van 100nF aan pootje 12 even checken.(Ik neem aan dat je het schema hebt, anders kan ik het je sturen, ik heb het 0-261-200-075/951.618.121.08 schema).
Volgens het schema komt er op pootje 11 een puls uit de uP binnen, weet jij de functie van deze puls?
Het type van mij dat stuk is de 0-261-200-051/911.618.111.04
Ik rij nu met een nieuwere DME 0-261-200-078/911.618.111.12 met een de Eprom uit de .04 gekopieerd.
Wat me wel opvalt aan het bedradingsschema van de latere 911 3.2 is dat er extern twee weerstanden gemonteerd zitten( ik meen 1800 en 750 ohm) in de altitude sensor bedrading, dit moet dan iets te maken hebben met de benzine luchtverhouding dus rijker/armer mengsel
Weet jij hier misschien iets van?

Vriendelijke groet,

Trevor

Op 11 april 2008 11:29:03 schreef trevor:
Hartelijk dank voor de info Hugo.

Score: -1.
Tis z'n broer :)

Op 11 april 2008 11:31:02 schreef Jochem_S:
[...]Score: -1.
Tis z'n broer :)

Haha, de invasie van de familie Welther is begonnen :*

hmm paul circuleert al langer op het forum rond als ik:
ik ben 791 paul is 514.. Aangemeld op 16 oktober 2001

ik ben "pas" aangemeld op 4 februari 2002..... dus tja invasie: paul post niet zoveel totaal nu slechts 220 berichten: echter wel altijd ZEER specifiek!

edit: vergelijk baar met jouw Diamon: bijne tegelijk aagemeld, maar ook bijna geen posts op je naam staan: nog geen 500!!!

[Bericht gewijzigd door High met Henk op (19%)]

Beetje late reactie,
Ik heb weer zo'n defecte Porsche ecu liggen van een Turbo.
Grappige is dat de die reluctantie amp nog wel werkt als je er een blokspanning aanlegt, maar met een sinus zoals aan de uit sensor komt werkt hij niet. Zal iets met de zero-crossing zijn in die amp. Ga nu proberen met die Cj30 iets te maken.

En die Welther inavsie valt toch wel mee?????;-)