Probleempje met onze wasdroger:

er gaat een ledje knipperen onder half vermogen (is niet doorgevoerd op front droger, dus zie het branden dwars door het front heen!!) en hij start niet in

het was al zo dat alleen de tijd programma's het deden (probleem met de vocht sensor)

Maar nu doet hij helemaal niets meer

nou heb ik natuurlijk even gegoogled en kwam tot de ontdekking dat dit uberhaupt zowel elektronisch als mechanisch een rampenapparaat blijkt...

echter niemand de klachten die ik heb.. is er hier een witgoed reparateur die me kan helpen met dit ding en zeggen of ik uit het knipperen iets af kan leiden of dit gedoe herkend.

zo niet: is er iemand die TOEVALLIG een hitachi PLC + kabel + het programma PRO-H nog heeft liggen... misschien heb ik PRO-H zelf nog wel... Uiteraard wel een PLC die hiermee werkt. MAg oud zijn, maar dan maak ik mijn eigen droog programma wel, want zoals de elektronica van dit ding in elkaar gezet is heb ik er eigenlijk uberhaupt niet echt vertrouwen in!!!

ER zijn mensen die dit ding na 3 jaar in de schroot gooien, omdat ze bang zijn dat hij uitfikt EN TERECHT!! kartonnen PCB's water VLAKBIJ 230... 't is echt krankjorem zoals dit ding in elkaar zit...

dat zijn inderdaad vlooien dingen

ik repareerd die dingen voor mijn werk maar tis echt een drama. printen die wegfikken lekage`s element die naar het graf gaan vsnaren die verot gaan.

maar mijne is mechanisch nog prima, maar die elektronica ZIET er goed uit, maar feitelijk verdenk ik hem toch van een ernstig defect; alle sensoren en actuatoren zijn zover ik gemeten heb goed!

maar de uC doet volgens mij beetje vreemde dingen die ik niet geheel gepland had.....

dus met beetje FATSOENLIJKE stuur elektronica zal ik wel weer een heel eind komen.... Maar vrees dat als ik nu een print bestel, dat ik over 2 jaar weer sta met dat ding...

als het hier niks wordt heb je op het witgoedforum van klusidee nog weleens wat deskundigen..

MAg oud zijn, maar dan maak ik mijn eigen droog programma wel, want zoals de elektronica van dit ding in elkaar gezet is heb ik er eigenlijk uberhaupt niet echt vertrouwen in!!!

Dat lukt met een PIC of AVR ook wel, zo heb ik voor een magnetron ook zelf een sturing met een AVR gemaakt.

ik heb geen zin/tijd om er zoveel tijd in te steken....

Trek alle bedrading er uit ==> gooi droger weg

knoop alle draden aan elkaar, en span deze tussen 2 vaste punten.

was er op , er drogen maar >:)

ik heb al gewone waslijnen, maar nu hangt mijn serre steeds vol met was!