Mono versterker 300 W 8 Ohm

Hey ik ben op zoek achter een schema van een versterker 8 Ohm 300 a 350W mono, mag ook meer zijn ze :p de spanning en het verbruik spelen geen rol ...
liefst een zo stabiel mogelijke schakeling.

God schiep de wereld, wij het internet ...

Volgens mij heb je toch iets verkeert gedaan met je links mja ...
Met GOOGLE had ik die site ook gevonden maar daar staat 300W "4ohm" of 150W "8ohm" :o .

edit:
Volgens mij had je toch iets verkeert gedaan met je links mja ...
Met GOOGLE had ik die site ook gevonden maar daar staat 300W "4ohm" of 150W "8ohm" :o .

[Bericht gewijzigd door digi op vrijdag 12 september 2003 19:57:41

God schiep de wereld, wij het internet ...

hehe meer was ook goed he? Ik heb nog wat versterkers gevonden van rond de 800W en 1kW kijk daar dan maar eens. Je verwacht toch niet dat ik alle schema's voor je ga uitpluizen zeker?

http://www.aussieamplifiers.com

God schiep de wereld, wij het internet ...

:P

Waar is het eigenlijk voor? Woonakmer, auto, caravan, scooter?

En wat voor soort wil je?
transistor? Klassa A, B of AB?
Mosfet? Klasse A, B, of AB?
Op-Amp?
Buizen?

Mijn keuze zou mosfet zijn. Op-amps zijn onpractisch voor deze groottes buizen vind ik irritant want ze vervormen. (Eminem die warm klinkt :S) en transistor is niet erg populair en ik dacht ook erg onpractisch.

Klasse zou ik ab nemen.
A= beste geluid en meeste verbruik
B= is slechtste geluid en minste verbruik
AB= is de gulden middenweg

neem maar A :p
transistor

[Bericht gewijzigd door digi op vrijdag 12 september 2003 20:29:34

God schiep de wereld, wij het internet ...

hmmm ff een schatting hoor 300 watt muziek is dan ongeveer 1000 watt warmte en verbuik ofzo :P

is leuk als verwarming in de winter :p
dan maar een ab

God schiep de wereld, wij het internet ...

op die laatste site staat dus een 1000 watt 4 ohm = 550 watt 8 ohm.
Is mosfet welke klasse weet ik niet.

verspilt wel veel vermogen om 550 W bij 8 Ohm te leveren niet ;( "550 watts into 8 Ohms and 1050 watts into 4 Ohms. It requires a massive 2 KW Toroidal transformer supplying a idle voltage of +-110VDC"

Welke klasse is dit dan A, B of AB ??? ik denk zo A om dat t nogal wa verbruikt :p

God schiep de wereld, wij het internet ...
Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT

welke koeling hebde dan ni nodig :p water koeling mess intresant want zou da schakelingske 2 keer willen bouwen :o.
4 Kw transfo nodig :o wa ga da ni wegen :p en die gelijk richter dan ;( en de stabilisatie moe k da dan doen me eleko's of me self ?

God schiep de wereld, wij het internet ...

a ja heu ik heb 2 boxkes van 450 W 8ohm mag ik die parrallel over die versterker aan sluiten dan heb k een totaal van 900 W 4 Ohm ( versterker kan 1000 W 4 Ohm leveren ) of mag k dit ni zo bekijken

God schiep de wereld, wij het internet ...

Zoiets is er van Velleman
de K4010 kijk maar eens op hun site: www.velleman.be

Dat is een 300W mono versterker op Mosfet basis voor zover mij bekend.

Succes,

SWS

A long answer is not short!

die is niks in vergelijking me die van die site "rms power: 155W / 4ohm ; 100W / 8ohm" en de andere van de die website 450 W rms bij 8 ohm.

God schiep de wereld, wij het internet ...
De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.
Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT

Je kunt het proberen.
Wordt hierbij de blokgolf gewoon naar de speaker gestuurd of wordt dat eerst mooi weggewerkt? Zo ja, dan niet met condensatoren natuurlijk anders heeft D geen zin.