[Eagle] Experimenteer PCB ontwerpen

Ik wil de volgende Elex print namaken:
HF experimenteerprint.

Nu vraag ik mij af hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik heb wel eens printjes gemaakt maar dat was dan vanuit een schema een pcb ontwerpen (toendertijd ulticap en ultiboard). Nu heb ik echter een print zonder componenten.

Kan ik meteen in een PCB ontwerp programma (in mijn geval Eagle maar ik heb meerdere keuzes) dit ontwerpen en zo ja, hoe pak ik dit aan? Ik heb allemaal vlakjes, een groot massavlak, een paar voedingslijnen en 4 boorgaten.

Welke layers neem ik en met welke opties moet ik dan de vlakken maken? Gebruik ik layer Bottom of Pads? Gebruik ik voor de gaten layer Drills of Holes? Verder gewoon alles met rectangle tekenen? De lijnen zijn 2mm dik en die zou ik nml ook gewoon met rectangle kunnen tekenen.

Over de vlakjes kom ik verder niet uit: Eerst het grote vlak en kan ik dan alle uitsparingen maken (hoe?)? Of moet ik alle kleine vlakjes maken en kan ik dan de grote er omheen maken? En hoe blijven er dan uitsparingen rond de kleine vlakjes?

In eagle jou voorbeeld maken:

Kies polygon:
Maak een groot vierkant vlak: Je achtergrond vlak.

Kies nu rank en selecteer 2 en klik op de getekende polygon lijn. (met I (information kun je checken of de rank 2 is)

Als je ratsnest doet zie je een vierkant vlak.

Haal je ratsnest weg met rip up.

Seleteer weer polygon en maak een klein vierkant.
Selecteer weer rank maar nu rank 1 en klik op het kleine vierkant.

Met ratsnest zie je nu een klein vierkant verschijnen.

Is de isolatie om het vierkant te klein, kies isolate en pak een grotere waarde 0.5 ofzo. Dan selecteer de buitenste polygon, en het isolerende gedeelte wordt groter.

Haal het ratsnest gedeelte weer met rip up weg.

Nu kies je group en selecteer het vierkant
Kies nu cut en klik rechtermuis knop
Nu kies je paste en er erschijnt weer een vierkant.

Horizontale lijnen maak je ook met die polygons.

Gaten maak je met holes, die plaats je in de buitenste rand.

http://www.uploadarchief.net/files/download/resultaat.jpg

...

Bedankt, ziet er goed uit en duidelijk. Ik ga er eens mee spelen.