Mooi werk Pros!
Dit topic is gesloten
Het analoge schema kan je in een ander topic terugvinden. De rest bestaat uit een ATmega88 die een stel DAC's aanstuurt. En uiteraard trafo's, gelijkrichters en van die dingen.
@NaaDje: heb even wget aan het werk gezet:
code:
eljudnir/tmp: wget http://pros.gethost.be/LabV/1-5A-1kHzKlein.jpg
--12:56:47-- http://pros.gethost.be/LabV/1-5A-1kHzKlein.jpg
=> `1-5A-1kHzKlein.jpg'
Resolving pros.gethost.be... 87.238.172.152
Connecting to pros.gethost.be|87.238.172.152|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 53,642 (52K) [image/jpeg]
100%[====================(ingekort)==============>] 53,642 --.--K/s
12:56:47 (429.22 KB/s) - `1-5A-1kHzKlein.jpg' saved [53642/53642]
Waarom jij en anderen problemen hebben, is me een raadsel.
Ey Volk!
Een klein projectje van mijn kant.
Een draagbaare ventilator/airco/....
Foto's:D :
Mooi zo in een chroom behuizing!
En met de 4 blauwe leds aan!
Er zitten 2 12V. accu's in en een ingebouwde adapter zodat hij rechtstreeks aan te sluiten is op 230V.
Na de adapter gaat de spanning eerst nog eens door een LM317 en daarna door naar de accu's.
De ventilator is erg stil en blaas goed .
Later...
OT: @Pros: Plaatjes werken weer. De DNS kon je host gewoon niet resolven bij mij, nu plots wel, erg vreemd.
@Kevin: Oude voeding? Mooi gedaan, maar een airco zou ik het niet noemen; dat ding genereert alleen maar warmte (en een luchtstroom)
[Bericht gewijzigd door Twabi2 op 21 augustus 2008 13:33:17 (40%)
Op 21 augustus 2008 13:32:12 schreef Twabi2:
OT: @Pros: Plaatjes werken weer. De DNS kon je host gewoon niet resolven bij mij, nu plots wel, erg vreemd.@Kevin: Oude voeding? Mooi gedaan, maar een airco zou ik het niet noemen; dat ding genereert alleen maar warmte (en een luchtstroom)
Haha inderdaad en oude voedig maar hij genereert geen warmte hoor!
En al zou de LM317 warm worden hij zit vast aan de behuizig dus.
Maarja in ieder geval er komt koude lucht uit haha
Moderator
@pros,
Plaatjes wilden hier eerst ook niet, vreemd.
@Kevin G: ik dacht even dat je ons in de maling dat te nemen met een foto van een computervoeding waarvan de voedingskabel wel gesoept was. Handig hergebruik van een oud stuk elektronica. Aan de behuizing heb je weinig of niets veranderd, zo te zien, en de fan, schakelaar en euro chassisdeel zaten er al in.
pros:
heb je hier ook MDF + alluminium gebruik voor de fronplaat? want het lijkt zo dun.
En waarom plaats ke een 4K7 in de + en - lijn van je uitgang, ik heb dit ook bij mijn voeding (1K) maar wordt ontiegelijk heet.
[Bericht gewijzigd door Technojunk op 21 augustus 2008 13:54:03 (42%)
Staal! Nou ja, een stuk van een oude PC behuizing. Alles vastgezet met verzonken M3-schroefjes, dan geplamuurd + gladgeschuurd.
Op 21 augustus 2008 13:51:39 schreef Technojunk:
En waarom plaats ke een 4K7 in de + en - lijn van je uitgang, ik heb dit ook bij mijn voeding (1K) maar wordt ontiegelijk heet.
Die 1k weerstand moet dan ook wel 1W weg stoken...
Golden Member
Op 21 augustus 2008 13:07:10 schreef pros:
Waarom jij en anderen problemen hebben, is me een raadsel.
Ook hier werkt het niet, "pros.gethost.be" kan ie niet uit mijn standaard DNS-servers peuteren maar wel van andere servers.
Special Member
Hier werkt het wel en het is weer een PRachtig PRos PRoject!
Nou..
ik weet wel dat altijd als ik iets maak of bedenk dat er op dit forum wel negatief commentaar iedere keer weer gegeven wordt!
En het is niet dat ik niet tegen kritiek kan maar het is wel iedere keer weer 'o dit is niet goed' of 'dat is verkeer' of een andere opmerking!
Het is toch mooi dat je kritiek krijgt. Zo kan je product steeds beter worden! Je bent nog jong en vele leden van dit forum hebben veeel meer ervaring. Ik zeg altijd maar zo: Door knutselen en je komt er wel!
Golden Member
@Kevin G. Die draagbare ventilator kun je ook gebruiken als soldeerdampafzuiging .. ! Zelfs in 'the middle of nowhere' al moet je dan wel een gassoldeerbout hebben .. of ook op accu's .. d'r bestaan kleine 12V boutjes ..
@Pros, Weer een superproject ! en elke keer weer die nette afwerking !
Ook hier geen foto's van Pros.
pros:
In je schema van je analoge gedeelte in de voeding heb je voor de voltage opamp een ADC r-r2 ladder zitten. Nu komt er uit die 'pijl' nog een schuine lijn/signaal die door een diode naar de stroom regelaar gaat.
Omdat hij schuin uit de pijl komt, is dit een speciaal iets of is die gewoon 'gekoppeld' met de het signaal tussen de pijl en R12?
(woei wat een slechte uitleg van mezelf)
Zeg mensen ik denk dat Pros ondertussen ook al weet dat z'n foto's niet de hele tijd bij iedereen werken. Gaan we hier niet beter wat projectjes posten. Ik zie hier al VEEL meer tekst dan foto's verschijnen.
Straks krijgen de mods weer opkuiswerk...
Op 21 augustus 2008 17:00:54 schreef ken536:
pros:
In je schema van je analoge gedeelte in de voeding heb je voor de voltage opamp een ADC r-r2 ladder zitten. Nu komt er uit die 'pijl' nog een schuine lijn/signaal die door een diode naar de stroom regelaar gaat.
Omdat hij schuin uit de pijl komt, is dit een speciaal iets of is die gewoon 'gekoppeld' met de het signaal tussen de pijl en R12?
Je bedoelt D5? Die zat oorspronkelijk tussen IC7 en R7, zoals ik de Elektuur '82 voeding, waar dit van afgeleid is. Maar dan kreeg ik een erg grote rimpel als de stroombegrenzing ingreep. Nu trekt de stroombegrenzer de ingestelde spanning omlaag, hetgeen een veel rustiger gedrag geeft.
Wat de foto's betreft: tja, soms gebeuren er rare dingen. Heb het al meegemaakt dat ik een "forbidden" boodschap te zien kreeg, terwijl het duidelijk was dat anderen de foto's gewoon konden bekijken...
ontopic dan maar weer
het is algemeen bekent dat een beginnend elektronicus een knipperend Ledje maakt (met een beetje ombouwwerk hebbek er een toongenerator van gemaakt)
hier de foto's:
bovenkant http://www.screenshots.cc/images/306_img_7068.jpg
onderkant http://www.screenshots.cc/images/618_img_7069.jpg
sorry als de foto's wat groot uitvallen
Eventjes URL's van de plaatjes gemaakt, voor dit soort lappen en trage hosts tumbnailtjes aub
[Bericht gewijzigd door Sine op 21 augustus 2008 18:04:11 (15%)
@ eagle. Die fotos van jouw zijn gigantisch en laden verschrikkelijk traag. Maak ze 800x600 ofzo.
Golden Member
Op 21 augustus 2008 17:25:05 schreef eagle987:
sorry als de foto's wat groot uitvallen
Groot is niet zo erg, ik surf aan 12Mbit/s (al is de eerste foto dan nog compleet troebel)
Het ergste is dat je hoster, gezien de downloadsnelheid van de foto's , schijnbaar nog met een antiek 9600baud PSTN modem werkt...
Moderator
@pros
Petje af weer, ik heb geen idee hoe je je bouwesels zo snel uit de grond gestampt krijgt maar je hebt het hem weer geflikt
Jullie zijn allemaal aangestoken door het KiF-virus!
Zo groot is die voeding niet: 21cm breed, 31cm hoog en 32cm diep. En ze weegt amper 13kg (onbelast!).
Dit topic is gesloten