Niet aankopen!
Ik heb deze set al zien werken. De prestaties zijn zeer bedroevend. Er zit een piezo tweeter in die zeer slecht klinkt en de baswoofer klinkt niet heftig, de konus beweegt wel hard, maar er komt geen herrie uit. De geluidsdruk is ook te gering voor 150 man zoals je vraagt.
De versterker: 2x 256W RMS bij 4 Ohm
Je huidige versterker is 2x200w. Dit verschil is dus zeer beperkt en zal nauwelijks hoorbaar zijn.
Moest je toch deze boxen willen is het mogelijk om ze op ebay nieuw te kopen, dan kosten ze ongeveer 59euro per paar (om een idee te geven hoeveel ze waard zijn)
De huidige versterker kun je dan gewoon blijven gebruiken, gezien de bijgeleverde versterker niet veel beter is.
Slotopmerking: Je huidige skytech set is waarschijnlijk 3x beter dan deze set.
Precies, je gaat niets vooruit met deze set. Ik zou je graag willen verwijzen naar de site: http://www.new-line.nl
Daar zijn veel (betere) luidsprekers/versterkers te krijgen voor een goede prijs. Is jouw 400 euro inclusief versterker? Dan zou ik het toch iets verhogen, want anders blijf je in dezelfde klasse luidsprekers als je nu zit.
Een mooie kast voor weinig geld is de Dap K-112 of de Dap RW-12 (de laatste doet het fullrange net iets lekkerder, maar de K-112 speelt hem als topkast eruit). Als versterker een Dap Palladium 900 of 1200.
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=20824
Dit is een supergoed setje voor het geld.
New-Line heeft tevens een forum, daar helpen ze je ook graag verder, mochten we er hier niet uitkomen.
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Behringer heeft hele leuke actieve PA-speakers voor heel weinig geld. De B212A bijvoorbeeld. Als je wat meer geld gespaard hebt, kun je daar een actieve sub bij zetten voor meer kick.
Ik denk dat je budget te klein is om te beginnen met baskasten. Voor 50 personen(sorry voor de 150) zijn deze ook niet echt nodig, tenzij het echt moet beuken.
Ik zou de huidige versterker blijven gebruiken, het is geen topmerk, maar hij werkt wel.
Verder mag je ook niet in de verlijding komen om autoboxen te kopen (zo'n 1000w subwoofer voor 30eu klinkt wel leuk niet
) zoals velen al gedaan hebben. Vaak blijkt dat ze dan een topic openen dat het geluid niet goed is en hoe dit komt.
Zijn het die skytecs van 69,95 bij de kijkshop? Die kun je 2ehands weer kwijt raken voor 30 euro/stuk, dus je hebt al 60 euro extra. Idem voor je huidige versterker. Dan zit je ineens op ongeveer 520 euro. Bijna genoeg voor de K112/P1200 set. Nog eventjes een klein beetje doorsparen en je hebt ze.
Dit is echt het goedkoopste setje wat gebruikt maakt van flinke compressiedrivers. Daaronder zit je nog steeds te luisteren naar van die Piezopiepertjes...
robert2411
let niet op mijn spelling ik heb dyslexie
auobasboxen maken meer kapot als dat je lief is
danzij zo een boxen is een keer de apparatuur van mijn neefje naar het graf geholpen
dus geen auto basboxen gebruiken
Op 23 juni 2008 17:22:39 schreef robert2411:
auobasboxen maken meer kapot als dat je lief is
danzij zo een boxen is een keer de apparatuur van mijn neefje naar het graf geholpen
dus geen auto basboxen gebruiken
Dan was het slechte apperatuur, dat de speaker zijn voicecoil oververhit raakt en smelt is normaal als je het pmpo vermogen er ineens rms opzet, dat de impedantie dan zakt naar <0.2ohm ipv 4ohm kan ook nog gebeuren. Maar dan hoort de versterker in protect te gaan en niet stuk.
idd een autosub is gewoon 4 ohm dus dat trekt een pa versterker gerust. STEL dat je besluit een autosub te gebruiken zal ik hiervoor een apparte versterker nemen. zo kan je de speaker en sub beter op elkaar afstemmen(of natuurlijk een 4 kanaals versterker nemen)
Bart Hiddink
Bart Hiddink is Ideetron; electronics and projects, http://www.ideetron.nl. LoRaWAN Nutcase.
Misschien is huren een betere oplossing.
Ik heb een tijdje geleden voor een paar tientjes dit setje gehuurd (Fohhn Xperience IV).
Ik was echt verbaast over het geluid.
Zuivere bassen dat je het voelt in je maag.
Maar dat mag ook wel voor 3000 watten. 
Als je professioneel aan de slag gaat zou ik ook eens kijken naar professionele spullen zoals inderdaad de hierboven gesuggereerde Behringer of een paar Mackie's.
Bijvoorbeeld hier : www.feedback.nl
Feedback heeft ook vaak "2e handsjes".
Groeten, Bram
Bart Hiddink
Bart Hiddink is Ideetron; electronics and projects, http://www.ideetron.nl. LoRaWAN Nutcase.
Op 23 juni 2008 18:35:40 schreef vinniejo:
ik ben djik verhuur mezelf en dat kan ik niet afstrepen tegen als ik alles huur.
Als je bij 250 klanten EUR 1,- per klant vraagt, dan kun je wel 3 van die setjes huren.
En je klanten blijven terugkomen. 
Trouwens 2X200W en 2X256W dat verschil is te verwaarlozen aangezien dat de verhouding 10w en 100W gewoon klinkt als het dubbele.
[offtopic]
Ik ken ook een Vincent die daar mee bezig is, maar ik denk niet dat jij dat bent.(tenzij je in Zandhoven woont)
[offtopic]
Voor €400 aan versterker voor DJ apparatuur is niet veel.(voor mijn leeftijdsgenoten wel natuurlijk)
Misschien kan tweedehands dinges iets opleveren wat goedkoper is en beter van kwaliteit is.
Maar je moet natuurlijk wel goed uitkijken want ik denk niet dat ze elke minuut een mooie DJ versterker verkopen.
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
De luidspreker boxen van JB-Systems vallen ook niet tegen.
Als je bijvoorbeeld de TSX 12 of 15 neemt heb je een aardige box voor een leuke prijs.
KOOP ALSJEBLIEFT GEEN SKYTECH(PECH).
Ik ken dat spul en valt eigenlijk onder de catagory rommel.
Ook zijn de Behringer speakers en de boxen van DAP Audio niet verkeerd.
Ik denk dat het allerbelangrijkste bij de aanschaf is dat je ze even kan horen.
En als je nog even je oude versterker blijft gebruiken kan je voor 400 euro zeker een leuke set boxen kopen.
En hou er rekening mee dat twee boxen in die prijsklase vaak vele malen beter zijn dan de komplete sets met een sub kist die zo links en rechts worden aangeboden.
gr Albert
zouden deze boxen http://www.velleman.be/be/nl/product/view/?id=349612 goed zijn of is het merk hq-power niet goed?
offtopic
moet je om te gaan draaien geen btwnr. aanvragen? Ik zou ook graag gaan draaien maar iemand zei me dat ik een btwnr. aan moest gaan vragen omdat dit anders als zwartwerk gezien kan worden en je installatie in beslag genomen kan worden maar ik mag nog geen btwnr. aanvragen van men ouders want dan krijgen ze geen kindergeld meer.
offtopic
Tommyboy
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
HQ power is hetzelfde als Skytech, maar dan met een ander label.
Ik moet zeggen dat het me niet tegenviel. De goedkoope (79 euro ofzo, 2 weg, niet het kleinste model) houten 2 weg speakers zijn een stuk beter dan die plastic dingen. Die zijn rampzalig.
Met een goede equalizer kom je al aardi gver. Vergeet ook zeker geen limiter om te vooromen dat je je speakers om zeep helpt.
Bart Hiddink
Misschien is een goede tweedehandsbox nog het beste, maar dat wordt wel even goed zoeken.
Als ergens hier in de buurt woont, Geronika had een tijdje geleden voor €100-€200 1 box van 200W-500W(weet het niet precies meer).