Nou ik durf het bijna niet te zeggen maar de tik is al weer weg? Daar wordt je dus helemaal kriegel van?? De brom trouwens ook!!
Dus in principe is alles nu goed alleen waar de tik vandaan komt is een raadsel. Ik heb eigenlijk geen andere apparaten aanstaan. Ik merk wel dat mijn meterkast een soortgelijke tik geeft. Maar de storing zat alleen in de kelder. Als de coax van huiskamer naar beneden ging geen tik te horen.
Je zou bijna denken dat het vanuit onder de grond komt?
In huis heb ik helemaal niets dat draadloos is behalve dan een mobieltje maar die hebben in de kelder eigenlijk geen ontvangst....
[Bericht gewijzigd door dirk melis op (12%)]
Tik is terug 
En het is 100% zeker iets met de coax. Zou het kunnen dat de Coax iets opvangt. Als ik mijn versterker aansluit op de Cai aansluiting op de bovenverdieping heb ik nergens last van??
Het lijkt alsof hij ergens die tik opvangt. Zijn er afgeschermde coax kabels ofzo? Of denk ik nu verkeerd..
weetal
als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!
Die pluggen heb ik morgen dan op zoek naar betere Coax.
Trouwens helpen die condensators ook tegen tikken of alleen brommen?
De tik was gisteren na 11 uur weg en vanmorgen was hij er weer. Het lijkt er op als of er van buiten het huis iets opgevangen wordt ofzo?
Soms een digitale hoog/laag tarief meter in de meterkast zitten.
Die dingen veroorzaken ook nog wel eens storingen.
Nou daar zou je wel eens de spijker op de kop kunnen slaan. De verdeler op de meterkast geeft inderdaad een tikkend geluid. Ongeveer hetzelfde als de tik op de speakers! Ik heb dan wel geen hoog en laag tarief maar goed...
Maar is het mogelijk dat Coax die tikken opvangt?
Hoogstwaarschijnlijk is de grote oorzaak achter het probleem gevonden. Na het 1 voor 1 uitschakelen van de 9 groepen in de stoppenkast bleek dat er bij het uitschakelen van groep 2 de tikken volledig weg waren. Op deze groep zit een TV op de 2de verdieping. In standby stand hoor je de tikken over de versterker in de kelder. Met de stekker eruit of de coax eruit zijn de tikken weg.
Zodra de TV aanstaat of wanneer hij met de knop uit wordt gezet zijn de tikken ook ineens weg. Dat verklaard waarom ik savonds geen tikken hoorde. Dan lag mijn vriendin in bed tv te kijken!
Het lijkt me dus dat dit echt aan die TV moet liggen? Kan dit?? En is hier iets aan te doen?
Daarnaast houdt ik nog wel een lichte ruis op het geluid van de TV in de kelder. Zou dit een slechte audio kabel kunnen zijn?
jongensenwetenschap
Mama look, -a-booboo
je hebt nu je scheidingsfilter met condensatoren?. das goed voor lf loops , maar niet voor hf storingen die via de grounds verder lopen. de oplossing is het condensatorenfilter te vervangen door een hf trafootje: 2 x 5 windingen op een varkensneusje en je bent er.
Ik heb op de coax naar de tuner toe de condensatoren aanpassing gedaan. Niet op de Coax naar de TV in de kelder toe.
Een hf trafo zegt me eerlijk gezegd niet veel. Heeft er iemand misschien een link naar een foto of een beschrijving hoe die te maken? En ik neem aan dat die gewoon hetzelfde gemonteerd moet worden als de condensatortjes.