Ik heb al een tijd terug een redelijk zware motor gekocht. Met het idee deze later in te gaan bouwen in een radio controlled / robot voertuig.
Ik ben hier nu mee begonnen, alleen nu is het tandwiel op de as van de motor niet goed.
Op het moment beschikt de motor namelijk over een klein tandwiel dat 11 tanden heeft,
en het tandwiel past gewoon op de 8mm as die over een deel afgevlakt is. (als een D)
Nu wil ik geen ketting met de motor gaan aandrijven, maar een tandriem.
Op de tandriem staan de volgende maten: HTD 420-3M-12. Zoiets heb ik dus nodig:
Ik weet dat het type motor dat ik heb (met "tand"tandwiel) ook bestaat met een "riem"tandwiel.
Maar om nu alleen voor het andere tandwiel een andere motor te gaan kopen, vind ik overdreven.
Weten jullie misschien of zo'n tandwiel ook hier in NL ergens (goed) verkrijgbaar is ?
(misschien iemand die een beetje wegwijs is op de nieuwe site van C ?)
Die link werkt niet. Maar zoeken bij C op tandriemschijf werkt prima.
Met dat platte kantje hebben ze niet, maar wel met een stelschroefje dat mooi op de platte askant vastgeschroeft kan worden.
Op deze pagina staan heel veel webwinkels, maar ook 'gewone' winkels misschien wel bij jou ergens in de buurt. Dat koopt veel makkelijker...
http://rcauto.startpagina.nl/
PK Racing hebben een groot assortiment, daar heb ik ook wel eens besteld. Via de mail zijn ze bij mij altijd heel behulpzaam geweest. Op de site gaat alles via merk en onderdeel nummer, maar wellicht een mail met omschrijving wat je zoekt dat ze je verder kunnen helpen.
Bedankt voor de antwoorden, in de rc-hoek had ik het niet echt gezocht.
Meer naar de techniek bedrijven (die vervolgens alleen per 100 kunnen leveren).
RES, bedankt voor het zoeken.
(WAAROM vind ik dat nou weer nèt niet op die C-site, naja)