Hoi allemaal,

Ik heb een Necam lpg ecu. Normaal meet deze de lambda sonde spanning tussen de 100 en 900 mV. Aan de hand daarvan past hij de hoeveelheid brandstof aan. Zonder een lambda signaal gebruikt hij de basis waarden.

Nu is het probleem dat de ecu geen gebruikt maakt van het lambda signaal. Het signaal komt wel binnen op de ecu pinnen maar deze blijft in openloop regeling, ook als de motor warm is. Als het signaal onderbroken wordt op de printplaat en toch niet aankomt zou er een foutcode weergeven moeten worden maar dit is niet het geval. Ook zou wanneer de tank leeg is en de lambda sensor meet een arm mengsel dan zou hij automatisch op benzine over moeten gaan. Ook dit gebeurd nooit.

Nu heb ik gehoord dat bij oudere ecu's het mogelijk was door iets aan te passen op de print (kan geen jumpers vinden ofzo) de ecu in openloop te houden en dus de lambda sensor te negeren. Ik denk dat dit het geval is aangezien er wel signaal aankomt maar er niks mee gedaan wordt. Mocht de computer het signaal wel missen zou er een foutcode moeten zijn enz enz

De vraag is dus of iemand een idee heeft hoe dat ging en hoe ik dit weer zou kunnen omzetten zodat de sensor weer gebruikt wordt. Op internet kon ik nog niets hierover vinden...

er zijn meer voorwaarden waardoor de ECU in open loop komt/blijft.

bij de oudere ECU's was er een Programeer probleem met de belasting (MAP-waarde)

sory dat ik je topic zolaat zie, hoop dat je er nog wat aan hebt.

heb je de software om uittelezen dat deze daadwerkelijk in openloop blijft ?