Robbertbd
robotica rules :D
hallo
ik ben bezig met een stappen motor driver, namelijk de L297. we hebben hem helemaal goed aan gesloten (tot 4 keer toe) maar het ic wil niet goed werken. de 4 uitgangen van het ic zouden 90 graden in fase verschoven moeten zijn van elkaar, maar geen van de uitgangen is verschoven. alle uitgangen geven exact het zelfde signaal. het signaal van de vier uitgangen is ook gelijk met de inverse input clock. de OSC klok loopt zoals het hoort maar er loop een soort af gevlakt gignaal door heen, ik weet niet of dt in de oscilloscoop zit of in de schakeling.
scoop beeld:
input klok: ___---___---___---___---
uitgang 1: ---___---___---___---___
uitgang 2: ---___---___---___---___
uitgang 3: ---___---___---___---___
uitgang 5: ---___---___---___---___
de vraag is wat er niet klopt waardoor de uitgangen gelijk zijn. de control pin hebben we al an + en - gehad.
Robbert
p.s. ik heb al eerder dit probleem gepost maar das inmiddels een oud topic dus besloot een nieuw topic te open, het project heeft even stil gelegen.
[Bericht gewijzigd door Robbertbd op (12%)]
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Robbertbd
wij hebben het officiele schema gebruikt van de datasheet:
http://www.thyssimonis.nl/upload/upload/49.jpg
we hebben de enable pin aan de plus gehangen.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (3%)]
Robbertbd
we hebben een noodoplossing bedacht om dat we compleet gestrand zijn met dit ic. we gaan als we deze echt niet aan de praat krijgen een uC gebruiken
Robbert
nonkel_dw
nonkel dw
Als je hat zo aangesloten hebt
moet het werken en op de clock pin een een puls aan bied moet de stepper draaien
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Je zegt dat je een 297 gebruikt. In het schema staat een 297 en een 298. Waar heb je de 298 gelaten?
De term "uitgang 1" komt niet in het schema voor. Waar heb je gemeten?
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Heb je echt geen andere control lijnen meer los hangen? Alle inputs moeten, al dan niet via een weerstand, aan de + of - hangen, als je ze niet gebruikt.
Al een ander IC geprobeerd? Die dingen kunnen stuk, weet je.
Robbertbd
mij excuus voor mijn zeer late reactie. er is he een en ander tussen gekomen.
de 278 hebben we er een hele tijd aan gehad maar om het probleem in de contoller te zoeken hebben we die er tijdelijk af gehaald.
we weten zekker dat er niks los hangt.
we hebben alles door gemeten met de scoop en alles ziet er goed uit. wij hebben het sturings ic op gegeven en gaan een pic gebruiken ipv de sturing.
Robbert