Hallo,
Ik weet niet of ik hier voor de juiste selectie gekozen heb. Zo niet mijn excuss.
Ik heb volgende servo gekocht http://www.antratek.nl/pdf/Manuals/Servo_Drivers/Parallax%20Rotating%2…
lijkt me een standaard achtige servo, behalve dat ze blijft draaien.
Nu staat in de sheet dat er maar 6V over de servo mag komen, nu heb ik het probleem dat ik echter via een 6V batterij wil voedden. Wanneer de batterij opgeladen is zal er echter 6,8V (?) over staan.
Hieruit mijn vragen:
- Is deze overspanning van 0,8V een groot gevaar?
- Kan een oplossing zijn om een diode in serie te plaatsen waardoor de spanning ongeveer 0,7 volt zal droppen?
MVG
Ojeke
tralala
Huidig project: Hexapod
Waarschijnlijk zal het niet zo veel uitmaken, maar je kan voor de zekerheid er inderdaad een diode bij zetten.
Servo's gebruik ik ook gewoon op 7,2V, nooit problemen mee gehad. Ze hebben dan gelijk een iets hoger koppel.
[Bericht gewijzigd door GJ_ op (12%)]
Ok, dan hou ik het simpel op de batterij spanning. Moet mijn signaal dan dezelfde spanning hebben, of is de 5 volt van mijn microcontrollertje genoeg?
AC/DrieC
Den Dries www.hulens.be
tralala
Huidig project: Hexapod
5V is sowieso goed, maar het signaal maak je waarschijnlijk bijna altijd met een microcontroller, dus waarom een andere spanning.
Daar heb je een punt waar ik nooit over nagedacht heb.
Ik gebruik standaard ontvangers en servo's maar wel vaak met een hoge spanning van 7,2V, dus ook op de ontvanger. Of dit nu is toegestaan volgens de handleiding of niet, ik heb er nooit problemen door gehad.
Die hoge spanning gebruik ik op modelzeilboten voor de servo voor de zeilbediening. Daar zit een lange arm op die de beide schoten bediend. Voor boten tot een meter lengte is dit goed te doen maar het kost wel veel moeite op de standaard spanning.