elektron_
beetje gek
Voorstel tot poll,

Hier niet gaan stemmen want dan heeft de poll geen zin meer !
Je hebt net een Velleman kit gebouwd, of een schakeling nagebouwd en het werkt niet. Of je doet zelf aan ontwerp.
Meestal is een oscilloscoop erg nuttig.
Voor je hobby:
0 Ik gebruik nooit een scoop.
0 Ik gebruik mijn audiokaart in mijn pc.
0 Ik gebruik een digitale scoop op een pc.
0 Ik gebruik een digitale scoop.
0 Ik gebruik een analoge scoop.
0 Ik gebruik een scoop op school of op het werk
voor mijn hobby.
Aedolon
Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT
Op 15 oktober 2003 19:40:55 schreef elektron_:
Voorstel tot poll,
Hier niet gaan stemmen want dan heeft de poll geen zin meer !Je hebt net een Velleman kit gebouwd, of een schakeling nagebouwd en het werkt niet. Of je doet zelf aan ontwerp.
Meestal is een oscilloscoop erg nuttig.Voor je hobby:
0 Ik gebruik nooit een scoop.
0 Ik gebruik mijn audiokaart in mijn pc.
0 Ik gebruik een digitale scoop op een pc.
0 Ik gebruik een digitale scoop.
0 Ik gebruik een analoge scoop.
0 Ik gebruik een scoop op school of op het werk
voor mijn hobby.
Ik wil alleen zeggen dat een scoop een beetje een onmisbaar meetinstrument is voor de elektronicus ^^
elektron_
beetje gek
Op 15 oktober 2003 19:42:35 schreef Aedolon:
[...]
Ik wil alleen zeggen dat een scoop een beetje een onmisbaar meetinstrument is voor de elektronicus ^^
Daarom ben ik benieuwd naar het resultaat.
Aedolon
Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT
Op 15 oktober 2003 19:45:12 schreef Antoine:
Gebruik een 60MHz 3 kanaals analoge scoop en een 4 kanaals 200MHz scoop
3 kanaals? wat is me dat voor een gedrocht ! je mocht trouwens niet antwoorden 
Ben zelf al 6maanden een digitale 100ksps scoop aan het bouwen maar hij komt maar niet af. een Scoop is het handigste meetaparaat alleen ook het duurste.
Aedolon
Op 15 oktober 2003 19:48:23 schreef darksteel83:
Ben zelf al 6maanden een digitale 100ksps scoop aan het bouwen maar hij komt maar niet af. een Scoop is het handigste meetaparaat alleen ook het duurste.
100K samples per sec maar ? waarom koop je dat ding niet gewoon, komt goedkoper uit (veel)
kost op zich niet veel hoor ADC ,een elektrische potmeter en max232 sample je bij maxim. Dan moet je alleen een atmel te kopen die al die informatie naar een pc gaat sturen. Dit geef je weer op een pc.
Aedolon
Op 15 oktober 2003 19:54:21 schreef darksteel83:
kost op zich niet veel hoor ADC ,een elektrische potmeter en max232 sample je bij maxim. Dan moet je alleen een atmel te kopen die al die informatie naar een pc gaat sturen. Dit geef je weer op een pc.
elektronische potmeters hebben een capaciteit... , maximum frequentie enzo...
ook al het WERK zal veel duurder uitkomen dan een scoopje van 100€ van velleman die hetzelfde knan
daarom ook die 100ksps de ADC en de rest kan wel 1Msps. Dacht er ook een analoge scoop bij te kopen voor het snelle werk. De hardware doet het al alleen de software is veel werk.
Klunszee
mijn thuis is waar mijn playstation staat
waarom kunnen de scoops nu niet in reclame in den aldi staan, ik heb daar een basismultimeter gekocht voor 4.5€ en da ding werkt zeer goed voor alles wat ik doe (weerstand,gelijkspanning, wisselspanning om te controleren of bij een geluidsschakeling geen gelijk uitkomt, transistors testen en diodes vooral leds testen)
Aedolon
Op 15 oktober 2003 20:06:36 schreef Klunszee:
waarom kunnen de scoops nu niet in reclame in den aldi staan, ik heb daar een basismultimeter gekocht voor 4.5€ en da ding werkt zeer goed voor alles wat ik doe (weerstand,gelijkspanning, wisselspanning om te controleren of bij een geluidsschakeling geen gelijk uitkomt, transistors testen en diodes vooral leds testen)
ja maar die heeft vast geen true RMS, true rms is belangrijk !
Op 15 oktober 2003 20:23:42 schreef Aedolon:
[...]
ja maar die heeft vast geen true RMS, true rms is belangrijk !
Ik heb het nog nooit gebruikt en nog nooit gemist.
Aedolon
Op 15 oktober 2003 20:36:44 schreef Bliksem:
[...]
Ik heb het nog nooit gebruikt en nog nooit gemist.
zonder true rms kan je bv niet de rms waarde van een blokgolf meten..
Gerwin
An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker
Klunszee
mijn thuis is waar mijn playstation staat
lol, als je een kleina schakeling met batterij hebt naar de plaatselijke elektro-winkel gaan, hier in aarschot staan de scoops acheraan en steken ze vaak in het stopcontact snel even testen dan
de voedingsbronnen staan er zelfs naast
Wat ik mij afvraag wat betreft oscilloscopen, is het beter om er zo eentje met een beeldbuis te kopen of doet een electronische zoals de gameboy oscilloscoop van elektuur het net zo goed?
Dat zou ik wel graag willen weten.
elektron_
beetje gek
Xenobinol
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
mijn kijkglas is mijn beste vriend, zelf heb ik een tektronix 2235 (2x100MHz) en een hameg 407 (100M/s 40MHz combi scoop).
En op mijn werk is de tektronix TDS3014 samen met de THS720P mijn beste maatje, als je eenmaal met zo'n apparaat gewerkt hebt raak je snel verwend (1,25G/s, rekenfuncties, FFT en nog veel meer...)
Je kan trouwens voor weinig geld oscilloscopen kopen op marktplaats, even een tijdje de aanbiedingen bekijken en op een gegeven moment kun je wel iets leuks bemachtigen voor weinig.
Squant
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Wow jullie met allemaal van die moderne teks. 
Gebruik mijn scope zo af en toe, om of fout te zoeken of te controleren of een golfvorm klopt (duty en frequentie etc).
Gebruik zelf een Tektronix 544 buizen scope bouwjaar 1965. Groot bakbeest maar wel 50Mhz en doet het nog perfect, alleen produceert ie wel wat warmte. Ook heel gemakkelijk te repareren omdat ik ook schemas erbij heb etc.
http://home.wanadoo.nl/b.bilos/544scope.htm
Heb hem zelf van marktplaats gehaald voor 20 euro.
TIP: als je er een ga halen, haal em op met de auto. In de trein krijg je van die rare blikken van mensen als je met zo een ding rond loopt. 
Op 18 april 2004 22:00:32 schreef Xenobinol:
Je kan trouwens voor weinig geld oscilloscopen kopen op marktplaats, even een tijdje de aanbiedingen bekijken en op een gegeven moment kun je wel iets leuks bemachtigen voor weinig.
Dat klopt. Ik heb mijn Tektronix D10 lab scoop met verwisselbare units voor €35,- op marktplaats gekocht.
En nog dicht bij huis ook.
inderdaad, ik heb daar mijn philips pm3200 helemaal GRATIS gevonden
maar is dit niet een beetje oud topic??!!
[Bericht gewijzigd door Ledlover op ]
Anoniem
Op 15 oktober 2003 19:48:23 schreef darksteel83:
Er zijn nog veel duurdere instrumenten.
Ik gebruik vaak een spectrumanalyser tot 26 GHz,
prijskaartje 150.000Eu