Hallo, ik heb een LG radio met 4x45wat uitgangen. Hier heb ik een versterker aan hangen. Ik weet dat een autoradio een mute draadje heb waar je een carkit op kan aansluiten.
Ik heb een Nokia N95 en heb hier tomtom opstaan, en flitsmeldingen via flitsservice die hij via gps en gprs weergeeft op me telefoon, en als ik dan 500meter van een mobiele of vaste flitslokatie ben geeft hij een piepje door. Als ik me muziek heb aanstaan is dit slecht te horen.
Dus mijn vraag is of ik dat mute-draadje kan verleggen en bij me dashboard eruit kan laten komen en die in me uitgang van me tel (3,5mm plugje) in me tel kan stoppen, en als me tomtom dan wat zegt dat dat over me radio gaat. en als hij uitgepraat is dat hij gewoon weer over op me radio gaat.
Weet niet of dit gaat?
Anders kan ik nog een synchronisatiekabeltje die je op je pc kan aansluiten stukknippen en deze op de radio aansluiten, maar weet niet of dat gaat.
Wie weet hier wat meer oer
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Je mute draad zorg alleen dat het volume even zacht of uit gaat als hij spanning krijgt. De 3.5mm plug (volgens mij 2.5mm, maargoed) komt dat signaal niet uit. Wel zou je iets kunnen maken dat de mute-draad het juiste signaal geeft op het moment dat er geluid uit je telefoon komt. Daarmee heb je echter nog niet het geluid van je telefoon over de boxen. Sterker nog, je telefoon maakt zelf helemaal geen geluid meer als hij het er via het 2.5mm plugje uit moet gooien.
Zo simpel als jij het stelt gaat het dus niet werken. Wel heb je tegenwoordig voor minder dan 100 euro een carradio met bluetooth. Je kunt dan het geluid over de radio laten gaan, ook dat van de navigatie.
Hallo, een carkit werkt toch ook op deze zelfde mannier?
Als ik een koptelefoon in de 3,5mm jackplug (Is wel 3,5) aansluiting steek hoor ik gewoon het geluid van de navigatie door me koptelefoon.
Dus zoals ik het wil maken gaat niet lukken?
Hoe doet een carkit dat dan?
Anoniem
De piep toontjes van de TomTom hoor ik prima boven de radio uit komen, maar als je 60+ bent staat de radio ook n iet meer zo hard in de auto!
Jochem
Op 11 november 2008 16:50:48 schreef kilzone:
Hallo, een carkit werkt toch ook op deze zelfde mannier?
Als ik een koptelefoon in de 3,5mm jackplug (Is wel 3,5) aansluiting steek hoor ik gewoon het geluid van de navigatie door me koptelefoon.
Dat zal ook best, maar de mute-ingang van je radio geeft GEEN geluid door. Is alleen een signaaltje dat het geluid van de radio uit moet. Een carkit heeft soms de AUX van de radio (of een aparte TEL ingang) in gebruik, maar ook dikwijls zit hij rechtstreeks met een soort omschakeling op de speakers, of heeft hij z'n eigen speaker ergens verstopt bij de voeten van de bijrijder.
3.5mm zou kunnen, mijn nokia heeft 2.5mm, maar die is ook niet zo ontzettend dik als die N95.
Is er dan wel een draadje aan de achterkant van de radio die wel geluid doorgeeft? En dat ik die daarvoor kan gebruiken?
basz
Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl
hehehe mijn glazen bol heeft ook wat probleempjes op het moment:P Maar ik denk dat je de oplossing moet zoeken in een kleine schakeling die als er een signaal komt van je telefoon(dus de TomTom stem) de "mute lijn" hoog moet maken.
Dit kan gedaan worden met een simpele comperator. Wil je het geluid ook nog via de boxen van je auto laten komen dan zou ik maar een gewone carkit kopen voor 20 euro:P
Op 12 november 2008 16:27:37 schreef Jochem_S:
Joh, echt.Ik zou zeggen: gewoon doen!
Lol.
Mijn vraag is gewoon hoe zon carkit nou eigelijk werkt. hoe laat hij het geluid via de speakers spelen. Dit gaat niet via bleutooth of wat dan ook. Gaat via de achterkat de radio in. dus moet er toch iets te maken zijn dat ik het geluid van me tel af kan spelen via de radio?
Jochem
Als jij nou eens het type van je radio post met een link naar handleiding, of welke aansluitingen hij heeft.... Dan is er wat minder van de glazen bol afhankelijk.
Hoe een carkit werkt heb ik al uitgelegd:
Op 11 november 2008 17:11:50 schreef Jochem_S:
Een carkit heeft soms de AUX van de radio (of een aparte TEL ingang) in gebruik, maar ook dikwijls zit hij rechtstreeks met een soort omschakeling op de speakers, of heeft hij z'n eigen speaker ergens verstopt bij de voeten van de bijrijder.
welk deel begrijp je niet?