Ik open dit topic naar aanleiding van het oudere topic
http://www.circuitsonline.net/forum/view/58017/1/faderstart
In dit artikel stelt iemand de vraag hoe je van een continu geschakeld signaal een puls geschakeld signaal maakt.
Aart verwijst hier naar een topic waar hij eerder al een dergelijke oplossing heeft bedacht, echter dit betreft een schema voor een gecombineerde play/pauze knop.
schema:
Nou is de laatste vraag op dit topic, tevens de vraag die ik mezelf stel:
Hoe kan deze schakeling gemodificeerd worden voor een MD speler met aparte play en pauze knop?
Ook kan er (voor de betrouwbaarheid?) gebruik worden gemaakt van de 'stop' schakeling in de mengtafel.
Kort samengevat zoek ik dus een schema dat twee schakelingen krijgt aangeboden:
één maakt contact wanneer het kanaal actief is (start)
één maakt contact wanneer het kanaal niet actief is (pauze)
dit moet vertaald worden naar twee puls schakelingen van ongeveer 100ms:
één puls voor het schakelen van de start knop
één puls voor het schakelen van de pauze knop.
Ik had Aart al gemaild met de zelfde vraag, hij rade mij echter aan een nieuw topic aan te maken zodat iedereen mee kan denken en de oplossing kan vinden!
Ik hoop dat Aart, of anders iemand anders al een idee heeft om dit op te lossen.
Ik hoor het graag!
Nu begrijp ik uw vraag beter.
Het lijkt me vrij eenvoudig te doen met twee optocouplers met een condensator in serie. Hoe zien de contacten in de mixer er elektrisch uit ? zweven ze ? is het een wisselcontact ?
Ik ben niet zo ver met electronica, maar het volgende plaatje is uit het blokschema van de handleiding, waar de dikke zwarte lijn de behuizing voor moet stellen. (rechts is de binnenkant van de mengtafel)
De tekst die er bij staat is als volgd:
CUE
Schakelmaxima: 24Vdc, 10mA
Opto-coupler uitgangen waarmee aangesloten apparatuur kan worden gestart en gestopt. Er mag maximaal 24Vdc, of 10mA geschakeld worden. De uitgangen zijn continu actief.
Er is dus altijd één van de twee uitgangen actief, ofwel de stop als het kanaal dicht is, ofwel de start als het kanaal open is.
In een ander plaatje staat ook nog dat de CUE wordt afgewerkt op een TRS (jack) plug. Deze is als volgt aangesloten:
Tip = Start
Ring = Stop
Shield = Common
De handleiding is beschikbaar op
http://dateq.nl/_pdf/Manuals/BCS50%20Handleiding%20NL.pdf
Het gaat hier om het 'broodje' (kanaal) BCS52(E) te vinden op pagina 12 & 18
Hopelijk bij deze voldoende informatie